, Duster a reușit să depășească inclusiv modele de succes, cum ar fi Tesla Model Y, câștigând rapid popularitate în rândul islandezilor.
Deși Islanda are o piață auto de dimensiuni reduse, aceasta este extrem de competitivă. În 2024, s-au înmatriculat aproximativ 15.500 de vehicule noi, dintre care în jur de 10.200 au fost autoturisme. Totuși, condițiile specifice ale țării – dominate de un relief accidentat, climă rece și drumuri dificile – favorizează vânzările de SUV-uri și mașini echipate cu tracțiune integrală.
Până recent, marca Toyota domina autoritar acest segment, modelele RAV4 și Land Cruiser fiind omniprezente pe șosele. În același timp, valul de electrificare a propulsat Tesla Model Y în topul preferințelor în 2022 și 2023. Anul 2024 a adus însă o schimbare radicală: Tesla a înregistrat doar 440 de unități vândute, în timp ce Dacia Duster a înregistrat un salt remarcabil, ajungând la peste 800 de unități comercializate – dintre care aproximativ 600 au fost autoturisme, potrivit Profit.ro.
Un factor major în ascensiunea Duster în Islanda a fost scumpirea generalizată a autoturismelor, cauzată de noile taxe impuse de autorități. În acest context, deși un Duster pornește de la un preț de peste 38.000 de euro, acesta a devenit o alternativă competitivă în raport cu opțiunile premium sau complet electrice, mult mai costisitoare.
Mulți cumpărători locali consideră Duster un echilibru perfect între robustețe, capacități off-road și preț accesibil. Această percepție a contribuit decisiv la creșterea vânzărilor și a dus marca Dacia pe locul patru în clasamentul celor mai populare branduri auto din Islanda – după Toyota, Kia și Hyundai – cu o poziție mai sus față de anul anterior.
Datele actuale arată că pe drumurile islandeze circulă în prezent aproximativ 5.172 de unități Duster, dintr-un total de 6.458 de vehicule Dacia. În comparație, cele mai numeroase modele rămân Toyota RAV4 și Yaris, fiecare cu aproximativ 9.000 de unități înmatriculate.