Tarifele impuse de SUA ar putea pune în pericol siguranţa aeriană, avertizează industria aerospaţială şi companiile aeriene

Noi tarife aplicate avioanelor comerciale importate, motoarelor şi pieselor ar putea pune în pericol siguranţa aeriană şi lanţul de aprovizionare sau ar putea genera consecinţe neprevăzute, au avertizat marţi grupurile care reprezintă companiile aerospaţiale globale şi companiile aeriene americane, citate de Reuters.

Industria se confruntă deja cu tarife de 10% pe aproape toate avioanele şi piesele importate, după ce preşedintele Donald Trump a anunţat în aprilie taxe vamale ample asupra partenerilor comerciali.

Luna trecută, Departamentul Comerţului a deschis o investigaţie cunoscută sub numele de Secţiunea 232, examinând eventualele riscuri de securitate naţională generate de importuri, care ar putea fi folosită drept bază pentru tarife şi mai mari asupra avioanelor, motoarelor şi pieselor importate.

Asociaţia Industriei Aerospaţiale (AIA), care reprezintă companii precum Boeing, Airbus, RTX, GE Aerospace şi sute de alte firme, a cerut Departamentului Comerţului să prelungească cu 90 de zile perioada de consultare publică pe tema Secţiunii 232 şi să nu impună noi tarife pentru cel puţin 180 de zile.

Asociaţia a solicitat consultări suplimentare cu industria înainte de orice eventuală aplicare a tarifelor, ”pentru a ne asigura că reflectă cu acurateţe preocupările de securitate naţională şi nu pun în pericol lanţul de aprovizionare şi siguranţa aviaţiei.”

AIA a subliniat că un incendiu produs în februarie la un furnizor de elemente de fixare pentru industria aerospaţială din Pennsylvania a afectat producţia şi a demonstrat dificultăţile în înlocuirea furnizorilor.

”Ar putea dura până la 10 ani pentru a stabili un nou furnizor intern şi pentru a-l certifica la nivelul riguros de siguranţă cerut”, au scris reprezentanţii asociaţiei.

Airlines for America, grupul care reprezintă mari transportatori precum American Airlines, United Airlines şi Delta Air Lines, a avertizat că tarifele ar putea duce la scumpirea biletelor de avion şi a tarifelor de transport aerian.

”Costurile mai mari din sectorul aviaţiei comerciale vor slăbi securitatea economică şi naţională şi vor avea un impact material şi debilitant asupra capacităţii industriei de a creşte, concura, inova şi investi”, au subliniat companiile aeriene în comentariile depuse la Departamentul Comerţului.

Potrivit companiilor, tarifele ar putea destrăma lanţul de aprovizionare din aviaţie, aflat în plină redresare, ar putea favoriza pătrunderea pieselor contrafăcute pe piaţă şi ar putea genera un efect de domino cu provocări şi consecinţe neprevăzute.

Companiile aeriene şi producătorii au făcut lobby pe lângă administraţia Trump pentru a restabili regimul fără tarife din cadrul Acordului Civil pentru Avioane din 1979, în baza căruia sectorul american înregistra un excedent comercial anual de 75 de miliarde de dolari. Conform acestui acord, piesele trebuie certificate de Administraţia Federală a Aviaţiei (FAA) pentru a fi scutite de tarife.

 

Noul preşedinte al Coreei de Sud, Lee Jae-myung, şi-a preluat mandatul / Care sunt provocările cu care se va confrunta / Reacţii

Adobe lansează Photoshop beta pentru Android