Un rol deosebit de important îl au considerentele aerodinamice. Montarea unor ștergătoare pe lateralele mașinii ar perturba fluxul de aer în jurul caroseriei, ceea ce ar duce la o creștere a rezistenței la înaintare. Acest lucru ar afecta negativ consumul de combustibil și performanțele generale ale vehiculului.
Producătorii auto acordă o importanță deosebită optimizării fluxului de aer în jurul vehiculului pentru a maximiza eficiența energetică.
Din perspectiva tehnică, implementarea unor mecanisme de ștergere pentru geamurile laterale ar introduce un nivel suplimentar de complexitate în construcția vehiculului.
Acest lucru ar determina costuri mai mari de producție și ar necesita proceduri suplimentare de întreținere, sporind riscul apariției defecțiunilor tehnice. Configurația actuală a autovehiculelor oferă soluții alternative pentru menținerea vizibilității laterale.
Oglinzile retrovizoare și structura caroseriei oferă o protecție naturală împotriva acumulării directe a precipitațiilor pe geamurile laterale.
În plus, tehnologia modernă de fabricare a geamurilor include tratamente hidrofobe și materiale speciale care facilitează scurgerea naturală a apei de pe suprafața acestora.
Sistemele moderne includ și elemente de încălzire integrate în oglinzile laterale, care contribuie la eliminarea condensului și a gheții, asigurând astfel o vizibilitate laterală adecvată în condiții meteorologice nefavorabile.
În situațiile în care este necesară îmbunătățirea vizibilității, șoferii au opțiunea simplă de a coborî temporar geamurile laterale. Din punct de vedere legislativ, reglementările actuale privind siguranța rutieră nu impun prezența ștergătoarelor pe geamurile laterale, scrie incredibilia.ro.
Standardele tehnice, precum cele din Regatul Unit, se concentrează exclusiv pe funcționalitatea sistemelor de ștergere și spălare a parbrizului frontal.