Ted Sarandos, şeful Netflix, spune că cinematograful este „demodat” şi că streamerul „salvează Hollywood-ul”

Ted Sarandos, co-CEO al Netflix, a apărat reputaţia companiei sale, afirmând că streamer-ul „salvează Hollywood-ul” prin asigurarea unei audienţe pentru conţinutul care altfel ar dispărea.

Vorbind miercuri la summitul TIME100 din New York, Sarandos a declarat că Netflix oferă un serviciu extrem de necesar acelor persoane – de exemplu din zonele rurale – care doresc să vadă filme, dar nu au mijloacele necesare pentru a merge la cinema.

El a descris Netflix ca fiind „o companie foarte axată pe consumator. Vă livrăm programul în modul în care doriţi să îl vizionaţi”. Scăderea încasărilor la box office a impus întrebarea, a continuat el, „care încearcă consumatorul să ne spună?” Verdictul lui Sarandos: „Că le-ar plăcea să vadă filme acasă”.

Întrebat dacă crede că a face filme pentru ca oamenii să le vadă în cinematografe ca o experienţă comună este din ce în ce mai depăşită, Sarandos a spus: „Cred că este o idee depăşită, pentru majoritatea oamenilor – nu pentru toată lumea”. 

În 2019, Netflix a preluat ultimul cinematograf cu un singur ecran din Manhattan, dar de la pandemie, întâietatea streamerului s-a accelerat – deşi un Oscar pentru cel mai bun film mult râvnit încă îi scapă companiei.

Sarandos a continuat să crediteze Netflix pentru că a făcut consumatorii mai largi la minte, spunând că abonaţii văd frecvent numeroase genuri diferite. El a menţionat apoi că un eveniment promoţional pentru WWE Monday Night RAW a inclus un spectacol live de muzică de cameră inspirat de filmul „Bridgerton” de la Netflix.

Mai devreme, miercuri, Sarandos a declarat că industria divertismentului este adesea „aruncată sub autobuz” atunci când vine vorba de acorduri comerciale. Ulterior, el a dezvoltat acest lucru, spunând că acordurile de liber schimb cu alte teritorii ar putea include o excepţie pentru divertisment, solicitând o obligaţie minimă de investiţii pe care numai întreprinderile de divertisment trebuie să o respecte.

„Ceea ce spuneam este că, de multe ori, industria divertismentului nu este tratată ca o afacere reală, iar acesta este unul dintre exemple”, a spus el.

La Hollywood există temeri că luptele tarifare ale lui Donald Trump ar putea afecta amploarea divertismentului, cum ar fi serialele TV şi filmele.

La începutul acestei luni, China a anunţat că va restrânge şi mai mult numărul de filme americane care pot fi proiectate în ţară, ca răspuns la impunerea de către Trump a unor tarife vamale ridicate asupra importurilor chinezeşti.

„Acţiunea greşită a guvernului SUA de a abuza de tarifele impuse Chinei va reduce în mod inevitabil şi mai mult favorabilitatea publicului intern faţă de filmele americane”, a declarat China Film Administration. „Vom urma regulile pieţei, vom respecta alegerea publicului şi vom reduce moderat numărul de filme americane importate”.

Europarlamentarul PNL Virgil Popescu: Susţin flexibilizarea regulilor privind reumplerea depozitelor de gaze

Voucherele de vacanță vin cu reguli noi: Ce trebuie să respecte bugetarii și ce document devine obligatoriu