Gigantul tehnologic chinez Tencent a anunţat miercuri o creştere de 15% a veniturilor în trimestrul al doilea din 2025, susţinută de performanţa solidă a diviziei de jocuri şi de investiţiile în inteligenţă artificială. Compania a raportat venituri de 184,5 miliarde yuani (25,7 miliarde dolari), faţă de 161,1 miliarde yuani în aceeaşi perioadă din 2024, iar profitul operaţional a urcat la 63,05 miliarde yuani, relatează CNBC.
Veniturile din jocurile interne au crescut cu 17% anual, ajungând la 40,4 miliarde yuani, datorită succesului noilor lansări precum ”Delta Force” şi popularităţii titlurilor consacrate ”Honor of Kings”, ”VALORANT” şi ”Peacekeeper Elite”.
Segmentul internaţional de gaming a înregistrat o creştere de 35%, la 18,8 miliarde yuani, susţinut de ”PUBG Mobile” şi ”Dune: Awakening”.
Platforma publicitară îmbunătăţită cu AI şi ecosistemul de tranzacţii Weixin au generat o creştere de 20% a veniturilor din servicii de marketing, până la 35,8 miliarde yuani.
Cheltuielile de capital ale companiei au urcat cu 119%, la 19,1 miliarde yuani, odată cu investiţiile în upgrade-uri AI pentru publicitate, jocuri şi Weixin.
Divizia muzicală a depăşit aşteptările, cu 124 milioane de abonaţi la serviciile de muzică, iar analiştii estimează un ritm mai rapid de creştere în a doua parte a anului, susţinut de economia fanilor, concerte şi publicitate.
Tencent plănuieşte extinderea serviciilor de cloud computing în Europa, intrând în competiţie cu Amazon, Microsoft şi Google. CEO-ul Ma Huateng a subliniat că strategia companiei vizează integrarea AI în Weixin, dezvoltarea aplicaţiei AI native Yuanbao şi perfecţionarea modelelor proprii HunYuan.