Conform datelor publicate vineri de Autoritatea Federală de Transport Rutier din Germania (KBA), VW a fost principalul câştigător în ianuarie, vânzând cu 6.521 mai multe vehicule electrice decât în urmă cu un an, în timp ce marca Seat a grupului Volkswagen AG a raportat a doua mare creştere, cu 2.520 mai multe maşini înmatriculate.
Tesla a vândut cu 1.875 mai puţine unităţi, într-o lună în care vânzările totale de vehicule electrice au urcat cu 54%. Ponderea sa pe cea mai mare piaţă EV din Uniunea Europeană a scăzut la 4%, de la 14% în urmă cu un an, fiind în urma unor mărci ca Skoda, Mercedes-Benz şi Audi.
Acesta date se adaugă indiciilor că activităţile politice ale lui Elon Musk afectează Tesla pe marile pieţe EV. Musk şi-a manifestat susţinerea faţă de partidul de extremă dreapta Alternativa pentru Germania (AfD), poziţie considerată de politicienii germani pro-europeni drept o ingerinţă electorală.
Luna trecută, vânzările Tesla au scăzut cu 63% în Franţa, şi cu 12% în Marea Britanie, ceea ce înseamnă că înmatriculările au scăzut pe primele trei pieţe europene de vehicule electrice.
Producătorii auto din Europa s-ar putea confrunta cu un nou an dificil, pe fondul cererii inegale pentru vehicule electrice, a sporirii concurenţei în China şi a perspectivelor disputelor comerciale, care ameninţă să le afecteze câştigurile. Asociaţia germană a importatorilor de maşini se aşteaptă la o creştere a vânzărilor EV anul acesta, în funcţie de posibilele subvenţii ce ar putea fi implementate după alegerile de luna aceasta.
Producătorii auto chinezi nu au avut o evoluţie bună luna trecută în Germania, BYD Co înmatriculând doar 204 EV.