Într-o scrisoare adresată lui Lilian Greenwood, ministrul laburist al drumurilor, Tesla a făcut presiuni asupra guvernului britanic pentru a-și consolida legislația privind vehiculele cu emisii zero (ZEV) destinate automobilelor și pentru a introduce norme echivalente aplicabile vehiculelor grele de marfă (HGV).
Musk, care deține Tesla, a inițiat o dispută publică cu laburiștii, însă compania sa a avut o abordare mai elogioasă. Un director al companiei a scris în iulie că „aplaudă poziția fermă a Partidului Laburist față de decarbonizarea sistemului energetic până în 2030, creștere economică și zero emisii nete”.
Mesajul Tesla contrastează cu cel al multor producători auto rivali, care au exercitat presiuni intense pentru relaxarea normelor. Conform mandatului ZEV, producătorii sunt obligați să vândă mai multe mașini electrice în fiecare an, însă companiile cu operațiuni în Marea Britanie au susținut că nu există suficientă cerere pentru astfel de vehicule.
Luna trecută, guvernul britanic a indicat că va relaxa reglementările privind mandatul ZEV pentru autovehicule, în urma plângerilor unor producători precum Ford, JLR (proprietarul Land Rover) și Stellantis (proprietarul Peugeot), care au afirmat că acest mandat le pune în pericol afacerile în Marea Britanie.
În schimb, Tesla a susținut că „sunt necesare progrese continue și o consolidare suplimentară a mandatului privind vehiculele cu emisii zero”, argumentând că vânzările mai rapide de mașini electrice noi vor accelera dezvoltarea pieței de vehicule electrice second-hand.
Tesla a subliniat în scrisoare că „este nevoie urgentă de acțiune” pentru a aborda problema emisiilor provenite de la camioane, afirmând: „Guvernul ar trebui să inițieze cât mai curând consultări cu privire la un mandat ZEV pentru vehiculele grele de marfă.”
Compania a adăugat că „Regatul Unit rămâne acum în urma UE”, care a stabilit reglementări stricte privind reducerea emisiilor pentru camioane. În Uniunea Europeană, producătorii trebuie să reducă emisiile medii cu 45% până în 2030, comparativ cu nivelurile din 2019, și cu 90% până în 2040.
Un mandat pentru camioanele ZEV ar putea avantaja Tesla, deoarece ar deschide o nouă piață profitabilă pentru „credite” care ar putea fi vândute altor producători.