Tesla a raportat pentru septembrie o creştere a vânzărilor pe mai multe pieţe europene, inclusiv Franţa, Danemarca, Norvegia şi Spania, impulsionate de versiunea actualizată a Modelului Y, dar analiştii avertizează că producătorul american riscă să piardă cotă de piaţă din cauza competiţiei tot mai puternice şi a gamei limitate de modele, transmite Reuters.
În Franţa, vânzările au crescut cu 2,7% faţă de anul trecut, iar în Danemarca cu 20,5%, Model Y devenind cel mai bine vândut model. În Norvegia, înmatriculările au urcat cu 14,7%, iar în Spania cu 3,4%, sprijinite de o creştere de 60% a livrărilor de Model Y.
Totuşi, rezultatele au rămas slabe pe alte pieţe cheie: în Suedia, înmatriculările au scăzut cu 64% în septembrie, iar în Olanda au coborât cu 48%. Înmatriculările de maşini noi Tesla în Italia au scăzut pentru a cincea lună consecutiv în septembrie, înregistrând o scădere de 25,6% faţă de anul trecut, potrivit datelor publicate miercuri de Ministerul italian al Transporturilor.
La nivelul Uniunii Europene, vânzările Tesla au fost mai mici cu 42,9% în perioada ianuarie–august, în timp ce piaţa generală de vehicule electrice a crescut cu aproape 25%.
Analiza pieţei arată că Tesla se confruntă nu doar cu lansările agresive ale producătorilor europeni şi chinezi, ci şi cu o reacţie negativă a unor consumatori faţă de CEO-ul Elon Musk, pe fondul implicării sale în sprijinirea preşedintelui Donald Trump şi a partidelor de extremă dreapta din Europa.
Specialiştii avertizează că, fără un model nou de volum — primul după lansarea Modelului Y în 2020 — Tesla va continua să piardă teren în faţa rivalilor, în condiţiile în care constructori chinezi precum BYD îşi extind reţelele de distribuţie în Germania, Marea Britanie şi Franţa.
”Tesla poate fi încă un peşte mare, dar iazul este acum plin de competitori serioşi”, a spus Andy Palmer, preşedintele grupului Electric Vehicles UK.