TikTok oprește operațiuni digitale de influențare electorală în România: Două rețele cu zeci de mii de urmăritori, destructurate

Cu doar câteva ore înainte ca peste 18 milioane de români să fie așteptați la urne, TikTok a anunțat eliminarea a două rețele de influență sub acoperire, formate din 87 de conturi false care vizau manipularea electoratului din România. Rețelele aveau un impact semnificativ: peste 33.000 de urmăritori în total, potrivit anunțului oficial postat duminică pe platforma centrului său global pentru integritatea alegerilor.

„Evaluăm că această rețea opera din România și viza un public românesc. Persoanele din spatele acesteia au creat conturi neautentice pentru a amplifica anumite narațiuni, încercând să manipuleze discursul electoral românesc”, precizează TikTok, explicând că una dintre rețele folosea nume generice și avatare false, prezentându-se drept surse de știri.

A doua rețea, formată din 60 de conturi fictive cu aproape 24.000 de urmăritori, promova comentarii și postări menite să susțină un anumit mesaj politic, într-o tentativă de influențare a alegerilor,

TikTok a subliniat că nu se oprește aici: între 7 și 27 aprilie, platforma a eliminat peste 2.700 de postări care încălcau politicile privind integritatea electorală și dezinformarea, dintre care 94% au fost detectate proactiv, înainte de a fi raportate, potrivit Antena 3. În plus, TikTok a blocat peste 4.700 de conturi spam, 2,3 milioane de aprecieri false, 705.000 de cereri de urmăritor și a eliminat peste 1.100 de conturi care postau automat mesaje la videoclipurile candidaților.

Pentru a întări încrederea în procesul electoral, TikTok a lansat, în aprilie, un Centru Electoral dedicat alegerilor din România, menit să ofere informații verificate și să reducă riscurile de manipulare digitală în perioada electorală.

Lupta politică dusă la nivel internațional – Nicaragua părăsește UNESCO

Control judiciar pentru profesorul din Timişoara care a racolat un băiat de 15 ani în scopuri sexuale