Tipografia Rottaprint investeşte 1,2 milioane de euro într-o hală nouă şi în echipamente pentru creşterea capacităţii de producţie

#image_title

Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive şi folii imprimate în România, anunţă că investeşte 1,2 milioane de euro într-o hală nouă destinată atât activităţilor de producţie, cât şi depozitării de materie primă, precum şi în echipamente ce vizează creşterea capacităţii de producţie

 ”Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive şi folii imprimate în România, companie de familie cu acţionariat 100% local, investeşte 1,2 milioane de euro într-o hală nouă destinată atât activităţilor de producţie, cât şi depozitării de materie primă, precum şi în echipamente ce vizează creşterea capacităţii de producţie. Proiectul vine ca răspuns la creşterea cererii pentru soluţii de ambalare, dar şi în contextul unei nevoi tot mai stringente de eficientizare şi optimizare a spaţiului de producţie”, anunţă compania.

Noua construcţie, parte a planului de dezvoltare al companiei, va susţine extinderea capacităţii de producţie şi va contribui la o mai bună organizare logistică, adaptată cerinţelor actuale ale pieţei.

„Pentru noi, investiţiile nu sunt doar despre infrastructură sau echipamente, ci despre viitorul companiei şi capacitatea noastră de a rămâne competitivi într-un context economic tot mai dinamic”, declară Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint.

În primele şase luni ale anului, Rottaprint a înregistrat o creştere de 2% a cifrei de afaceri comparativ cu aceeaşi perioadă din 2024, într-un context economic marcat de incertitudini. Exporturile au reprezentat 21% din veniturile companiei, cu performanţe deosebite în Germania şi Ungaria, principalele pieţe externe ale Rottaprint.

De asemenea, etichetele shrink – printre care şi cele cu barieră de lumină, ideale pentru produse care conţin arome şi grăsimi, sensibile la raze UV, precum băuturile proteice, contribuind inclusiv la creşterea termenului de valabilitate – şi etichetele wrap-around, frecvent folosite la apele minerale şi băuturile răcoritoare, au cunoscut o cerere în creştere.

Şi etichetele antifurt au fost tot mai frecvent solicitate în industria alimentară. Acestea oferă brandurilor o alternativă la dispozitivele clasice de securizare, reducând timpul de aplicare la raft şi optimizând relaţia cu lanţurile de retail.

Deşi unele industrii precum cea chimică sau comerţul en-gros au înregistrat evoluţii pozitive, comerţul cu amănuntul a fost afectat de scăderea consumului.

„În România, multe proiecte sunt puse în aşteptare, iar după aplicarea noilor reglementări fiscale estimăm o scădere şi mai accentuată a puterii de cumpărare. Ne vom concentra în semestrul al doilea pe extinderea proiectelor externe, unde observăm un potenţial mai stabil de creştere,” a adăugat Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint.

În viitor, compania mizează pe digitalizarea şi eficientizarea fluxurilor de lucru, iar obiectivul pentru semestrul al doilea rămâne menţinerea unei poziţii stabile pe piaţa locală, în paralel cu extinderea portofoliului international.

Rottaprint este cea mai mare tipografie flexografică românească producătoare de etichete autoadezive şi folii imprimate de pe piaţa locală. Cu o experienţă de peste 34 de ani, compania cu sediul în Apahida, judeţul Cluj, deţine în prezent 2 centre logistice în România: Braşov şi Ilfov şi 2 centre logistice în Ungaria şi Germania. În 2024, Rottaprint a livrat produse în 16 ţări din Europa, SUA şi Asia. 

 

Reacţia SCAB la comparaţia făcută de Dragoş Anastasiu privind aeroporturile: o comparaţie superficială, care ignoră contextul specific fiecărei structuri organizaţionale, al nivelului de externalizare şi al siguranţei/ Acuzaţiile sindicaliştilor

Compania Directa Plus anunţă că vrea să se implice pe piaţa grafenelor din România, după ce Salrom şi-a propus să revitalizeze minele de grafit din Baia de Fier