Toleranţă ZERO faţă de comercializarea produselor din tutun şi nicotină către minori. Angajamentul BAT Romania pentru practici comerciale responsabile

BAT România lansează luna aceasta campania anuală „Toleranţă Zero faţă de comercializarea produselor din tutun şi nicotină către minori”, o iniţiativă multianuală care îşi propune să informeze şi să crească nivelul de conştientizare publică privind importanţa respectării legislaţiei menite să prevină accesul minorilor la produse din tutun şi nicotină. Campania BAT se desfăşoară la nivel naţional în aproximativ 32.000 de magazine partenere, precum şi prin afişaj stradal în zone centrale din Bucureşti.

Industria tutunului şi a nicotinei trece printr-o transformare majoră. Tehnologiile inovatoare care nu implică arderea tutunului – precum produsele pentru vapat, produsele pentru încălzirea consumabilelor din tutun şi plante şi produsele moderne cu nicotină pentru uz oral – oferă un potenţial semnificativ pentru a sprijini fumătorii adulţi să renunţe la fumat în favoarea unor alternative cu risc redus*. BAT este în prima linie a acestei transformări, cu un portofoliu solid de produse cu risc redus* care, asemenea oricărui produs care conţine nicotină, sunt destinate exclusiv consumatorilor adulţi. De asemenea, indiferent de canalele de comunicare sau comercializare utilizate, regulile şi necesitatea unor practici responsabile rămân neschimbate.

Prevenirea accesului minorilor la toate categoriile de produse din tutun şi nicotină reprezintă o prioritate absolută, iar comercianţii sunt în prima linie a acestui demers. BAT are politici interne şi programe foarte stricte care asigură responsabilitatea practicilor comerciale şi extindem aceleaşi standarde către toţi partenerii noştri, deoarece respectarea regulilor şi a legislaţiei este esenţială pentru protejarea integrităţii afacerii noastre. BAT susţine ferm un sistem de reglementare eficient, care să prevină accesul minorilor la produse din tutun şi care să încurajeze o comunicare corectă şi responsabilă a alternativelor cu risc redus* pentru fumătorii adulţi.

„La BAT, responsabilitatea nu este doar un cuvânt, ci un angajament pe termen lung, de aceea investim constant în campanii multianuale care susţin respectarea unor standarde înalte de integritate în operaţiunile şi parteneriatele noastre. Legislaţia care previne accesul minorilor la produsele din tutun şi nicotină reprezintă normalitate şi progres, iar cadrul legal cuprinzător din România demonstrează că schimbarea reală se produce atunci când lucrăm împreună. Reglementarea proporţională, bazată pe ştiinţă, şi reguli comerciale clare susţinute de o aplicare riguroasă pot preveni accesul minorilor şi pot sprijini, totodată, fumătorii adulţi să treacă la alternative mai puţin nocive, accelerând reducerea riscurilor asociate fumatului. BAT susţine cu fermitate aceste obiective şi colaborează cu autorităţile şi partenerii comerciali pentru a asigura conformitatea deplină”, a declarat Ileana Dumitru, Director Afaceri Externe pentru zona Europa de Sud-Est, BAT.

În urma modificărilor din 2024, România se numără printre primele ţări din UE care au implementat o legislaţie cuprinzătoare pentru prevenirea accesului minorilor la toate produsele cu nicotină, inclusiv ţigarete electronice fără nicotină. Acest cadru legislativ stabileşte un nou standard, combinând restricţii clare de vârstă cu mecanisme solide de aplicare şi verificare a vârstei.

În acelaşi timp, supra-reglementarea şi creşterile repetate de taxe pot favoriza piaţa ilicită, care subminează economia, comunităţile şi eforturile de prevenire a accesului minorilor la produse din tutun. O abordare unitară din partea industriei, a comercianţilor şi a factorilor decizionali, bazată pe practici comerciale responsabile şi măsuri de reglementare adaptate contextului economic, poate închide aceste breşe şi poate asigura că produsele legale din tutun şi nicotină sunt accesibile strict fumătorilor adulţi. Prin urmare, aplicarea eficientă a legislaţiei este esenţială, prin sancţiuni şi penalităţi asupra celor care nu respectă regulile, în special furnizorilor de produse ilicite sau celor care vând către minori.

Despre BAT România

BAT este unul dintre cei mai mari contribuabili la bugetul de stat al României, cu o contribuţie cumulată de 11,5 miliarde lei în 2024, sub formă de taxe şi accize. BAT a fost prima companie din industrie care a oferit consumatorilor adulţi din România toate cele trei categorii noi de produse cu risc redus*: produse încălzite, produse de vapat şi plicuri moderne cu nicotină orală. Fabrica noastră din Ploieşti este un producător important de consumabile pentru glo, produsul nostru emblematic din categoria tutunului încălzit, fiind a doua ca mărime din UE şi a cincea la nivel de grup, cu o investiţie de 500 milioane euro în dezvoltarea sa.

*Bazat pe dovezile existente şi presupunând o trecere completă de la fumat la aceste produse, care nu sunt lipsite de risc şi provoacă dependenţă.

(Articol sustinut de BAT.)

Circulaţia trenurilor a fost oprită între Timişoara şi Arad, după ce armătura unui pasaj aflat în construcţie s-a prăbuşit peste liniile de cale ferată / Trei trenuri afectate până acum

Avertismentul ANSVSA pentru cei care cumpără alimente de pe reţelele de socializare, vândute de persoane neautorizate: Pot fi contaminate cu bacterii care pot provoca toxiinfecţii alimentare grave