Topul orașelor din România în 2024: Litoralul nu se mai află pe lista preferințelor

 

Deși rămâne în topul clasamentului, litoralul românesc a scăzut în popularitate în comparație cu anii trecuți. Potrivit platformei hoteliere online Travelminit.ro, care a realizat un studiu pe baza rezervărilor. Brașovul ocupă prima poziție în topul celor mai populare destinații, singura constantă.

 

La nivel general, preţul mediu pentru o noapte de cazare a crescut cu aproximativ 8% faţă de anul trecut, sectorul SPA înregistrând cea mai mare creştere, de 16%. Pentru cupluri, un sejur de două nopţi a costat în medie 811 lei, reflectând o creştere de 6,5% faţă de anul trecut. Călătoriile de familie de patru nopţi au arătat o creştere generală de 8,7% comparativ cu 2023, cu creşteri notabile în destinaţiile montane (2.038 lei), destinaţiile SPA (2.183 lei) şi oraşe (1.832 lei).

 

”În ciuda provocărilor, sectorul turismului intern din România a demonstrat stabilitate şi capacitate de adaptare, cu o cerere masivă atât pentru destinaţiile de litoral, cât şi pentru cele din interiorul ţării. De asemenea, există semne pozitive pentru viitor: investiţiile continue în sectorul ospitalităţii din România şi programe precum „cardul de vacanţă” contribuie la dezvoltarea turismului local, transformând România într-o destinaţie competitivă atât pentru turiştii interni, cât şi pentru cei internaţionali”, arată datele furnizate de Travelminit şi Litoralulromanesc.ro, care s-au unit oficial pe 1 octombrie, în urma autorizării şi finalizării achiziţiei companiei Litoralulromanesc.ro de către Szallas Group, grup din care face parte şi Travelminit.ro.

 

Odată cu încheierea sezonului turistic de vară, brandurile locale ale Szallas Group, Travelminit.ro – cea mai mare agenţie de turism online din România – şi Litoralulromanesc.ro – liderul pieţei vacanţelor la Marea Neagră – oferă informaţii privind previziunile pentru restul anului şi pentru 2025, bazate pe datele şi experienţele colectate în primele 9 luni.

 

Conform cifrelor centralizate la sfârşitul lunii septembrie, deşi piaţa turismului intern a stagnat comparativ cu aceeaşi perioadă din 2023, litoralul românesc a rămas principala destinaţie de vacanţă pentru sejururile de vară ale românilor, cu un cost mediu al pachetului aproape de cel din sezonul trecut. Analiza mai arată că preţul mediu pentru o noapte de cazare în România a crescut cu aproximativ 8% comparativ cu anul trecut, sectorul SPA/balneo înregistrând cea mai mare creştere, de 16%.

 

 

Pentru cupluri, un sejur de două nopţi a costat în medie 811 lei, reflectând o creştere de 6,5% faţă de anul trecut. Mai detaliat, un sejur de două nopţi pentru două persoane în zonele montane a costat în medie 775 lei, în oraşe – 694 lei şi în destinaţiile SPA – 908 lei. Călătoriile de familie de patru nopţi au arătat o creştere generală de 8,7% comparativ cu 2023, cu creşteri notabile în destinaţiile montane (2.038 lei), destinaţiile SPA (2.183 lei) şi oraşe (1.832 lei). Perioadele de călătorie cele mai populare în acest an au inclus weekendul de după începerea vacanţei şcolare, începând cu 21 iunie, weekendul prelungit de Sfânta Maria, din luna august, şi ultimele două weekenduri din iulie.

 

Pentru vacanţa de vară, litoralul românesc a rămas principala destinaţie internă pentru români, deşi anul 2024 a adus o serie de provocări ca urmare a impactului pe care inflaţia l-a avut asupra bugetelor de vacanţă. Acest lucru i-a determinat pe turişti să se adapteze, alegând, de exemplu, să meargă la mare în capete de sezon. Cu toate acestea, compania Litoralulromanesc.ro a înregistrat o creştere a vânzărilor de aproximativ 20% comparativ cu 2023, raportând vânzări de peste 270 milioane lei, faţă de 224 milioane lei în sezonul trecut. Creşterea volumului de turişti a fost de aproximativ 14%, cu peste 265.000 de persoane care şi-au rezervat sejurul la mare în 2024 prin intermediul agenţiei de turism, dintre care 38% au plătit cu cardul de vacanţă.

 

„Rezultatele au depăşit previziunile noastre de creştere, ceea ce este cu atât mai remarcabil cu cât cifrele arată că piaţa vacanţelor la mare a stagnat în 2024. Creşterea s-a datorat încrederii turiştilor în serviciile pe care le oferim de peste 20 de ani. În plus, în 2024, am extins oferta de proprietăţi, cu peste 100 de unităţi noi incluse în portofoliu. Turiştii noştri au avut o ofertă mai variată şi beneficii suplimentare, cum ar fi acces gratuit la un parc de aventură din Neptun, un program pe care îl vom menţine şi în 2025. De asemenea, numărul rezervărilor online a crescut în acest an, unul dintre obiectivele noastre fiind continuarea proceselor de automatizare a fluxurilor de rezervare‟, spune Ionuţ Nedea, fondatorul Litoralulromanesc.ro.

 

Pe litoral, turiştii români au preferat hotelurile de 3 şi 4 stele, iar cel mai mare interes a fost pentru pachetele all-inclusive şi cele care includ cazare, mic dejun şi servicii suplimentare, cum ar fi accesul la piscină, plaja privată şi locurile de joacă pentru copii.

 

Durata medie a sejurului a fost de 4,6 nopţi, iar valoarea medie a pachetului de cazare, de 544 euro pentru două persoane, a rămas la nivelul din 2023. În clasamentul staţiunilor preferate de români pentru vacanţa de vară, primele două poziţii sunt ocupate de Eforie Nord şi Mamaia, la o diferenţă foarte mică, cu menţiunea că Mamaia a înregistrat o creştere mai mare a numărului de rezervări faţă de 2023. Neptun-Olimp ocupă a treia poziţie.

 

„Pe baza datelor de la Institutul Naţional de Statistică (INS), în timp ce călătoriile externe au crescut, turismul intern a reuşit să îşi menţină poziţia. Această cerere susţinută subliniază importanţa păstrării turiştilor în România şi îmbunătăţirea ofertei locale. Totuşi, competiţia internaţională continuă să ne provoace, ceea ce impune inovaţii şi îmbunătăţiri în sectorul turismului intern‟, spune Timea Imecs-Ambrus, CEO al Travelminit.ro.

 

„Credem cu tărie că, după 1 octombrie, când Litoralulromanesc.ro se alătură oficial Szallas Group, vom putea oferi un serviciu mai extins împreună. Partenerii din industrie vor beneficia de un acces mai larg la o audienţă extinsă, iar călătorii vor putea explora o gamă mai variată de opţiuni, de la vacanţe pe litoral la escapade în interiorul ţării. Împreună, aceste două platforme vor oferi o experienţă de călătorie mai fluidă şi diversificată, sporind atractivitatea României ca destinaţie turistică de prim rang‟, a completat Piotr Furmanski, CEO al Szallas Group.

 

”Programul „card de vacanţă” va continua să susţină turismul intern până în 2026, stimulând românii să descopere destinaţiile locale. Investiţiile constante în sectorul ospitalităţii din România, precum cele 20 de deschideri programate în următorii doi ani, vor aduce aproape 2.000 de camere noi, crescând atractivitatea turismului intern. Aceste evoluţii, alături de investiţii strategice şi o piaţă robustă, conturează un viitor promiţător pentru turismul românesc în 2025 şi anii următori”, arată compania.

 

Szallas Group deţine platforme online de rezervare a cazărilor. Deţinând produse digitale de călătorie în Polonia (Nocowanie.pl), România (Travelminit.ro), Ungaria (Szallas.hu), Cehia (Hotel.cz) şi Croaţia, Szallas dispune de o bază de date cu peste 80.000 de parteneri de cazare. Szallas Group a devenit parte din Wirtualna Polska Holding în 2022.

 

Agenţia de turism Litoralulromanesc.ro a fost fondată de către Ionuţ Nedea şi este deţinută de compania Creative Eye SRL din Constanţa. Cu peste 20 de ani experienţă în piaţa turismului local, Litoralulromanesc.ro este cel mai mare turoperator pe segmentul vacanţelor la Marea Neagră, atât în ceea ce priveşte numărul de turişti, cât şi cifra de afaceri. Compania dispune de un portofoliu de peste 550 de unităţi de cazare.

 

Fondată în Cluj-Napoca, Travelminit este unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de rezervări hoteliere din România încă din 2017. Portofoliul Travelminit include peste 8.000 de unităţi de cazare (hoteluri, pensiuni şi apartamente) din întreaga Românie, oferind o gamă variată de opţiuni de cazare în întreaga ţară (destinaţii la mare, montane, spa şi oraşe mari) şi este lider în rezervările cu carduri de vacanţă. Din 2020, Travelminit face parte din Szallas Group, care operează 12 platforme hoteliere în Europa Centrală şi de Est (România, Ungaria, Polonia, Cehia, Croaţia), având vânzări de peste 150 de milioane de euro şi mai mult de 350 de angajaţi.

Lider al opoziției din Rusia denunță legăturile lui Mircea Geoană cu Kremlinul: Afaceri cu iz extrem de dubios

Scandalul de la granița dintre România și Bulgaria se complică: Bulgarii au găsit o soluție care toarnă gaz pe foc