Tradiție versus comoditate: cum a împărțit cozonacul România în două tabere

Sub influența rețelelor sociale, dar și din cauza grijii sporite față de buget și a dorinței de a reveni la rețete tradiționale cu ingrediente naturale, modul în care românii aleg și consumă cozonacul de sărbători este acum diferit față de anii trecuți.

„Anul acesta vânzările de cozonaci, torturi şi prăjituri au crescut cu 40-50% faţă de aceeaşi perioadă de anul trecut. Însă cozonacii nu mai sunt cei tradiţionali.

Acum avem cozonac cu fistic, cozonac însiropat, cozonac umplut şi glazurat cu ciocolată, cozonac cu brânză, deci cozonacul clasic nu mai este la fel de cerut, cel puţin la noi“, a spus Luminiţa Maroş, fondatoarea cofetăriei Marisa din Focşani. Ca în cazul ei, multe cofetării pariază în ultima vreme pe o mai mare varietate de cozonaci, inclusiv pe babka, scrie zf.ro.

În plus, se dezvoltă tot mai mult şi zona de produse fără zahăr sau fără gluten astfel că, deşi este mai greu de făcut, multe patiserii sau brutării care mizează pe acest segment de piaţă au reuşit să îl pună pe rafturi.

VIDEO Crin Antonescu despre un emisar special al României în SUA: Marcel Ciolacu a încercat ceva, nu a ieșit foarte bine

Baschet: Luka Doncic şi-a spart telefonul când a aflat că a fost transferat la LA Lakers