Inspectorii Direcţiei Generale Antifraudă Fiscală (DGAF) au făcut, în perioada noiembrie 2024 – iunie 2025, un control la patru societăţi comerciale din Bucureşti, dintre care trei în calitate de furnizori şi o societate beneficiar, declarată cu activitate principală în repararea echipamentelor electrice, dar care desfăşoară efectiv colectare de deşeuri nepericuloase. Pentru recuperarea prejudiciului de peste 9,37 milioane de lei, inspectorii DGAF vor sesiza organele de urmărire penală competente.
Potrivit inspectorilor antifraudă, verificările au relevat că societatea beneficiar a înregistrat tranzacţii fictive în evidenţele contabile şi în declaraţiile fiscale, cu scopul de a crea aparenţa unor operaţiuni care în fapt nu au existat.
Furnizorii nu au putut justifica livrarea efectivă a bunurilor şi serviciilor facturate, iar aceste tranzacţii au fost folosite doar pentru a crea aparenţa legalităţii cheltuielilor şi a TVA aferente.
De asemenea, în scopul îngreunării controlului, reprezentanţii societăţilor furnizoare au pus la dispoziţia inspectorilor doar o parte din documentele solicitate, însă verificările au fost susţinute şi prin analiza informaţiilor din bazele de date ANAF, dezvoltate în cadrul procesului de digitalizare.
Valoarea totală estimată a obligaţiilor fiscale este de 9.374.228 lei, reprezentând TVA şi impozit pe profit.
Pentru recuperarea acestui prejudiciu, inspectorii DGAF vor sesiza organele de urmărire penală competente.