Trenurile alimentate cu hidrogen vor fi introduse în nordul Italiei

Proiectul de pionierat, primul de acest fel din Italia și susținut de o investiție de 367 de milioane de euro (396 de milioane de dolari), marchează o adoptare semnificativă a hidrogenului pentru o linie feroviară, în ciuda costurilor mari de producție și operaționale.

Regiunea folosește în prezent trenuri diesel poluante, care vor fi înlocuite cu 14 trenuri alimentate cu hidrogen cu emisii zero produse în Italia de o unitate a grupului francez Alstom.

Acest lucru se potrivește cu strategia Uniunii Europene pentru tranziția energetică, în care hidrogenul verde, produs din electroliza apei folosind energie regenerabilă, urmează să înlocuiască o parte din combustibilii fosili utilizați în prezent în transport și generarea de energie.

Andrea Gibelli, președintele companiei de transport FNM (FNMI.MI), deschide o filă nouă, controlată de Regiunea Lombardia și care supraveghează proiectul, recunoaște costurile ridicate implicate.

Cu toate acestea, el subliniază că aceasta este singura opțiune viabilă pentru porțiunea muntoasă de 110 de kilometri (70 de mile) din Valcamonica, care se află la nord-est de capitala regională Milano.

Trenurile electrice sunt mai rentabile, dar necesită o infrastructură diferită, iar electrificarea liniei ar costa în jur de 450 de milioane de euro, pe lângă costurile sociale ale închiderii liniei”, a declarat Gibelli pentru Reuters.

Jumătate din investiția din proiect a fost cheltuită pentru achiziționarea trenurilor Coradia Stream, fiecare având patru vagoane.

Trenuri Alstom alimentate cu hidrogen, deschide o filă nouăau fost deja puse în folosință în statul german Saxonia Inferioară.

În ciuda faptului că hidrogenul costă în jur de 10-15 euro pe kilogram, făcându-l mai puțin competitiv în comparație cu alți combustibili, Gibelli susține că este încă o alegere bună atunci când se ține cont de costurile economisite de a nu trebui să treci la electricitate și de beneficiile ecologice rezultate.

Proiectul a abordat problema aprovizionării asociată cu hidrogenul prin instalarea de electrolizoare direct la fața locului pentru producerea de hidrogen verde folosind energie electrică din surse regenerabile, a adăugat Gibelli.

Călătorii nu vor vedea o creștere a tarifelor, deoarece costurile proiectului sunt limitate. Finanțarea este oferită de guvernul regional și din Planul de recuperare și reziliență post-COVID (PNRR) susținut de UE.

Sursa: www.stiripesurse.ro

Sărbătorile zilei din 28 martie 2025 – Sf. Cuv. Ilarion cel Nou, egumenul Pelechitului, şi Ştefan, făcătorul de minuni

Moldova va folosi un împrumut de 100 de milioane de euro BERD pentru a importa energie electrică în loc de gaz