Comisia Europeană nu intenţionează să modifice politicile pentru reducerea emisiilor de carbon ale autoturismelor, în pofida presiunilor venite din partea celui mai mare grup politic din Parlamentul European, Partidul Popular European (PPE), a declarat comisarul pentru climă, Wopke Hoekstra, pentru Reuters.
Întrebat dacă ia în considerare schimbarea regulilor actuale, Hoekstra a răspuns ferm: ”Nu. Răspunsul este nu.”
Declaraţia a fost făcută joi, în cadrul unui eveniment industrial desfăşurat la Bruxelles.
Presiuni din partea industriei auto şi guvernelor
PPE a lansat săptămâna aceasta o campanie pentru relaxarea normelor privind emisiile de CO2, adăugându-se presiunilor asupra Bruxelles-ului din partea producătorilor auto şi a guvernelor naţionale, care solicită măsuri urgente pentru a sprijini sectorul auto european afectat de cererea scăzută, competiţia din partea Chinei şi vânzările sub aşteptări de vehicule electrice.
Impact economic
Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) avertizează că industria riscă amenzi de până la 15 miliarde de euro dacă nu respectă ţintele de emisii stabilite pentru 2025, ceea ce ar putea reduce investiţiile în inovaţie.
Propunerea PPE vizează utilizarea unei medii pe trei ani pentru a calcula conformitatea producătorilor auto cu limitele de emisii, permiţând astfel întârzieri în atingerea ţintelor pentru 2025 fără aplicarea amenzilor.
Bruxelles-ul susţine că legislaţia climatică este esenţială pentru atingerea obiectivelor obligatorii privind emisiile şi oferă un cadru de investiţii predictibil pentru companiile europene.
Hoekstra a subliniat anterior că amenzile aplicate producătorilor pentru nerespectarea ţintelor din 2020 au fost mult mai mici decât cele anticipate.
Decizia Comisiei reflectă o poziţie fermă de a menţine standardele climatice, în ciuda dificultăţilor cu care se confruntă sectorul auto european.