‘Un compromis cu care se poate trăi’: peste 35.000 de angajați vor fi concediați de gigantul Volkswagen

Liderii sindicali au salutat acordul drept ”un miracol de Crăciun”, după 70 de ore de negocieri istovitoare, cele mai lungi din istoria de 87 de ani a companiei. Negociatorii au discutat la Hanovra, luând doar pauze scurte pentru a dormi şi a se alimenta cu cafea, cârnaţi curry şi fructe, iar Volkswagen pare să fi dat înapoi de la a cere reducerea salariilor cu 10%.

Producătorul german de automobile se află în corzi după ce a rivalii chinezi oferă vehicule mai ieftine şi cererea în Europa este în scădere. Aproximativ 100.000 de muncitori au organizat deja două greve separate în ultima lună, cea mai mare din istoria Volkswagen, protestând faţă de planurile de reducere a costurilor.

  • Deşi nu vor avea loc închideri imediate de fabrici, Volkswagen a spus că se află în căutare de opţiuni pentru fabrica sa din Dresda şi că schimbă activitatea fabricii din Osnabrück, inclusiv căutând un cumpărător. O parte din producţie ar fi mutată în Mexic.
  • Producţia de vehicule ar urma să fie închisă la uzina din Dresda până la sfârşitul anului 2025.
  • Personalul Volkswagen nu va primi majorări de salarii în baza unui contract colectiv de salariu în următorii patru ani, în timp ce unele bonusuri vor fi anulate sau reduse.
  • Producţia la uzina Volkswagen din Wolfsburg, cea mai mare, va fi redusă la două linii de asamblare de la patru.

Cele 35.000 viitoare de reduceri de locuri de muncă ar reprezenta aproximativ un sfert din forţa de muncă a VW şi ar veni în tandem cu reducerea reţelei de fabrici germane a companiei cu peste 700.000 de vehicule.

Ce spun analiștii

Matthias Schmidt, un analist al pieţelor auto europene, a declarat: ”Reducerea de 35.000 de locuri de muncă pe o curbă demografică până în 2030 nu este probabil suficientă şi într-un interval de timp prea lung pentru a aborda stagnarea actuală pe care o vedem pe piaţa europeană”. El a adăugat: ”În mod realist, din cauza structurii complicate a companiei, acesta a fost probabil cel mai bun lucru la care ar fi putut spera în mod realist”.

Cancelarul Olaf Scholz a cerut Volkswagen să-şi menţină toate fabricile deschise. Scholz a salutat vineri seara ”o soluţie bună, acceptabilă din punct de vedere social”.

Alexander Krueger, economist-şef la Hauck Aufhaeuser Lampe Privatbank, a declarat la prima vedere că pare a fi un compromis cu care părţile pot trăi. „Alte companii urmăresc, de asemenea, planuri de tăiere a locurilor de muncă, iar VW pare să fie doar începutul. Presiunea competitivă a preţurilor va necesita probabil ajustări suplimentare la o dată ulterioară”, a spus el.

S-a înșurubat noua garnitură de conducere din Senat și Camera Deputaților. Nume grele au intrat în Birourile Permanente

Viktor Orban a izbucnit la adresa Bruxellesului: ‘Vrea să transforme Ungaria în Magdeburg’