Un consorţiu condus de E.ON primeşte 45 de milioane de euro din fonduri europene pentru extinderea infrastructurii de încărcare a maşinilor şi vehiculelor comerciale electrice în Europa. Proiectul DRIVE-E este unul dintre cele 39 de proiecte inovatoare selectate recent de Uniunea Europeană pentru dezvoltarea infrastructurii de alimentare cu combustibili alternativi. Vor fi instalate, în total, 1.400 de noi puncte de încărcare publice, până la sfârşitul anului 2027.
”Un consorţiu condus de E.ON primeşte 45 de milioane de euro din fonduri europene pentru extinderea infrastructurii de încărcare a maşinilor şi vehiculelor comerciale electrice în Europa. Proiectul DRIVE-E este unul dintre cele 39 de proiecte inovatoare selectate recent de Uniunea Europeană pentru dezvoltarea infrastructurii de alimentare cu combustibili alternativi. Vor fi instalate, în total, 1.400 de noi puncte de încărcare publice, până la sfârşitul anului 2027, dintre care 430 de puncte vor fi destinate camioanelor comerciale grele, fiecare având o capacitate de 350 kW sau mai mult”, anunţă E.ON.
Proiectul va fi implementat în 13 ţări din UE şi va contribui semnificativ la electrificarea transportului european de marfă şi pasageri.
Partenerii proiectului DRIVE-E sunt E.ON, ZSE şi Eldrive, care vor construi împreună o reţea de puncte de încărcare pentru autoturisme şi vehicule comerciale uşoare şi grele, de-a lungul principalelor rute trans-europene de transport de marfă. Aceasta va include locaţii special concepute pentru încărcarea camioanelor, precum şi spaţii mixte pentru camioane şi autoturisme. Un alt obiectiv al proiectului îl reprezintă completarea şi extinderea reţelei existente pentru vehicule comerciale uşoare în zonele unde există lacune în infrastructură.
Punctele de încărcare vor fi amplasate în peste 250 de locaţii din Germania, Austria, Danemarca, Italia, Ţările de Jos, Suedia, Lituania, Cehia, Ungaria, Polonia, România, Bulgaria şi Slovacia.
”Proiectul este cofinanţat de Uniunea Europeană în cadrul programului „Alternative Fuels Infrastructure Facility” (AFIF) II. Acesta este un element-cheie în demersul ambiţios al UE de a extinde infrastructura de încărcare pe întreaga reţea de transport trans-europeană, contribuind astfel la creşterea eficienţei şi sustenabilităţii transportului de marfă şi pasageri în Europa. A doua fază a AFIF (2024-2025) a fost lansată în februarie 2024, cu un buget total de 1 miliard de euro”, arată E.ON.
Prin subsidiara sa, E.ON Drive Infrastructure, E.ON construieşte, deţine şi operează reţele publice de încărcare pentru toate tipurile de vehicule electrice. E.ON Drive Infrastructure operează în prezent peste 6.000 de puncte de încărcare publice în 11 ţări europene.
Západoslovenská energetika, a.s. (ZSE), membră a Grupului E.ON, este cel mai mare distribuitor de energie electrică din Slovacia şi unul dintre liderii în furnizarea de energie electrică şi gaz. În calitate de jucător cheie în domeniul e-mobilităţii, ZSE operează o reţea naţională de staţii de încărcare AC, DC şi ultra-rapide, oferind proprietarilor de vehicule electrice o infrastructură şi servicii complete de încărcare.
Eldrive accelerează tranziţia către vehiculele electrice şi contribuie la decarbonizarea transportului în Europa de Sud-Est şi în ţările baltice. Compania operează peste 2.000 de puncte de încărcare publice în Lituania, România şi Bulgaria, concentrându-se pe staţii de încărcare rapide şi super-rapide. Până la sfârşitul anului 2024, compania a început dezvoltarea unor parcuri mari de încărcare pe principalele autostrăzi.