Un fenomen mortal a izbucnit în România după scumpirea asigurărilor auto: ‘Autoritățile închid ochii’!

„Munca nefiscalizată nu doar că afectează în mod direct service-urile care îşi plătesc taxele şi îşi desfăşoară activitatea legal, dar pune şi în pericol siguranţa rutieră. Este inacceptabil ca autorităţile să închidă ochii la aceste practici. POSA cere măsuri concrete pentru combaterea acestor forme de concurenţă neloială!”, a spus Dan Barbu, potrivit unui comunicat al POSA transmis, luni, AGERPRES.

Întâlnirea organizată de POSA a adus în prim-plan aspecte critice care pun sub semnul întrebării viitorul industriei de reparaţii auto din România. Printre acestea, problema muncii nefiscalizate a fost catalogată ca fiind una dintre cele mai alarmante.

Reprezentanţi ai Registrului Auto Român (RAR) au oferit clarificări despre normele de autorizare şi funcţionare ale unităţilor reparatoare auto. A fost subliniată necesitatea respectării regulilor pentru protejarea consumatorilor şi a fost propusă intensificarea controalelor pentru a elimina unităţile care operează ilegal, prin acţiuni atât de tip proactiv cât şi de tip reactiv, fiind binevenită şi contribuţia activă a service-urilor autorizate.

„Direcţia de Supraveghere Piaţă din cadrul RAR monitorizează constant activitatea service-urilor, prin acţiuni de supraveghere proactive şi reactive, un efort comun între autorităţi şi industrie fiind binevenit pentru a aduce în legalitate atelierele auto care funcţionează fără autorizaţie tehnică eliberată de RAR”, a explicat Dan Dates, reprezentant RAR.

Un alt subiect important a fost necesitatea îmbunătăţirii relaţiei dintre service-uri şi companiile de asigurări, mai ales în ceea ce priveşte întârzierea plăţilor şi impunerea unor tarife nejustificate.

„Folosirea sistemelor specializate în evaluarea daunelor auto este singura metodă prin care putem asigura o determinare corectă a costurilor reparaţiilor şi putem evita abuzurile. Procesul trebuie să fie transparent şi predictibil”, a afirmat Mihai Weber, director executiv la reprezentanta DAT Romania (Deutsche Automobil Treuhand GmbH).

De asemenea, deprecierea mercantilă a vehiculelor avariate a fost adusă în discuţie de Silviu Constantin Chiriţă, director departament Evaluări Daune Auto, Reprezentanta DAT România: „Deprecierea mercantilă este ignorată complet în procesul de despăgubire, iar proprietarii de autovehicule sunt prejudiciaţi de acest drept cu toate că el este stipulat în legea 132/2017. Este momentul ca această problemă să fie recunoscută şi reglementată corect”.

Deputatul Iulius Marian Firczak, membru al Comisiei de Buget, Finanţe şi Bănci din Camera Deputaţilor, a participat activ la discuţii, subliniind importanţa unei mai bune colaborări între instituţiile statului şi mediul de afaceri pentru a elimina blocajele legislative care împiedică dezvoltarea service-urilor auto. „Este esenţial ca statul să creeze un cadru legislativ clar şi eficient, care să protejeze atât antreprenorii corecţi, cât şi consumatorii. Industria auto trebuie să fie susţinută, nu îngenuncheată de reglementări ineficiente şi practici abuzive”, a declarat Firczak.

În sprijinul iniţiativelor POSA, un partener constant, compania Gruppo Damidio, importator al uleiurilor Q8, reprezentat de Marius Chindis, a prezentat importanţa utilizării corecte a produselor petroliere şi respectarea legislaţiei de mediu. Totodată, reprezentantul companiei RS Motors, Ovidiu Savu, a făcut un apel către unităţile de service auto care funcţionează în acea zonă: „Service-urile din Timişoara trebuie să fie unite, să îşi apere interesele şi să lupte pentru un mediu de lucru corect. Doar împreună putem schimba lucrurile!”

În demersurile sale, POSA a fost sprijinit de societatea de avocatură „Manea şi Asociaţii”, reprezentată de Raluca şi Bogdan Manea.

„Un eveniment remarcabil în care s-a dovedit o implicare profundă în problemele sistemice ale reparatorilor din partea POSA. Verticalitatea poziţiei adoptate, problemele şi soluţiile prezentate, claritatea ideilor şi programului prezentat, acţiunile concrete realizate au făcut, alături de deschiderea manifestată faţă de colaborări în proiectele de viitor cu alte entităţi implicate în domeniul auto au făcut din eveniment unul de excepţie”, a afirmat avocatul Florin Iordache.

La finalul întâlnirii, Marian Lazar, prim-vicepreşedinte POSA, a arătat că service-urile trebuie să îşi recapete independenţa şi să nu mai fie obligate să accepte condiţii dezavantajoase care le pot duce la colaps financiar şi operaţional. „Este esenţial ca autorităţile şi asigurătorii să înţeleagă că nu mai este loc pentru monopoluri sau practici abuzive în această industrie vitală”, a precizat reprezentantul POSA.

Noapte de foc în Ucraina – Rușii au atacat cu aproape 140 de drone și o rachetă

Un fotbalist de la PSV Einhhoven are tuberculoza. A fost izolat imediat