Un gigant american al industriei de apărare vine în România. Proiect de 50 de milioane de euro

Proiectul va utiliza tehnologia proprie Lockheed Martin, GridStar Flow, potrivit Profit.ro.

Această colaborare reprezintă o premieră pentru industria chimică românească, Sinteza SA fiind ales drept partener strategic.

Valoarea totală a proiectului este estimată la 50 milioane euro, din care 25 milioane euro reprezintă finanțare nerambursabilă, obținută prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) al României.

Această inițiativă reflectă interesul crescut al investitorilor internaționali și europeni pentru dezvoltarea infrastructurii energetice durabile în România.

Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a confirmat în februarie, în timpul unei vizite oficiale în Statele Unite, că Lockheed Martin analizează serios posibilitatea de a construi capacități de producție de baterii în România.

Sinteza SA este o companie din Oradea, cu un rulaj anual de 14,6 milioane lei, dar care a înregistrat pierderi de aproximativ 10,7 milioane lei în anul anterior. Principalii acționari ai companiei sunt BT Asset Management (33,8%), Radu Pascu (31,1%) și Platforma ROCA (18%).

Deși rezultatele financiare recente arată dificultăți, implicarea Lockheed Martin și sprijinul PNRR ar putea transforma Sinteza într-un jucător important pe piața bateriilor.

Lockheed Martin, cunoscut pentru furnizarea de componente pentru sisteme de rachete Patriot și pentru avioanele multirol F-35, își extinde expertiza în sectorul energiei regenerabile. Tehnologia GridStar Flow, utilizată în acest proiect, permite stocarea eficientă a energiei, fiind crucială pentru tranziția energetică.

Pe termen lung, această inițiativă are potențialul de a transforma România într-un hub regional pentru producția de baterii, sprijinind tranziția către surse de energie verde și creând locuri de muncă în domenii de înaltă tehnologie.

 

Cifra de afaceri din serviciile de piaţă prestate populaţiei a scăzut cu 1,5% în primele nouă luni

Sorin Grindeanu, după ce a mers cu primul tren electric achiziţionat în ultimii 35 de ani: Până în ianuarie 2026 urmează să vină alte 37 de garnituri noi de tren. Prima va intra tot spre Braşov, următoarele spre Constanţa şi Craiova