Un sfert dintre români asociază ziua de 1 Mai cu grătarele şi socializarea (studiu)

Potrivit datelor centralizate de Reveal Search Marketing, în topul semnificaţiilor Zilei Internaţionale Muncii pentru români se află atât ziua liberă pentru relaxare (35%), cât şi tradiţia românească autentică (26%).

În ceea ce priveşte semnificaţiile grătarului pentru români, acesta este văzut în principal ca o activitate de relaxare în aer liber (34%), o oportunitate de socializare cu cei dragi (26%) şi un mod plăcut de a petrece timpul în weekend sau vacanţă (26%). Astfel, de la un grătar reuşit nu trebuie să lipsească micii (71%), berea (62%), relaxarea în aer liber (50%), râsetele şi glumele (48%) şi muzica (43%).

De asemenea, muzica la grătar este mult mai importantă pentru tinerii din Generaţia Z, cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani (51%, comparativ cu 43% total eşantion). În acelaşi timp, românii preferă să încingă grătarul în curtea proprie (50%) sau în natură, la iarbă verde, în pădure sau la munte (37%), iar majoritatea îl organizează alături de familie (69%) sau prieteni (37%).

Cercetarea de specialitate arată că principalele alimente consumate la grătar sunt micii (81%), ceafa de porc (64%), pieptul sau pulpele de pui (55%), cârnaţii (54%), frigăruile (42%) şi legumele (ardei, dovlecei, ciuperci etc.) – în proporţie de 39%.

În funcţie de gen, bărbaţii preferă într-o măsură semnificativ mai mare micii (86% faţă de 76% la femei) şi cârnaţii (58% faţă de 50% la femei), în timp ce femeile optează mai des pentru pieptul sau pulpele de pui (58% faţă de 50% la bărbaţi) şi legumele la grătar (43% faţă de 36% la bărbaţi).

Totodată, principalele băuturi consumate la grătar sunt: berea (74%), berea cu arome sau cidrul (24%), vinul roşu (19%) şi vinul alb (18%). În acelaşi context, raportat la vârstă şi gen, berea este preferată într-o măsură semnificativ mai mare de bărbaţi (82% faţă de 62% la femei) şi de către persoanele cu vârste de peste 55 de ani (89%).

Pe de altă parte, berea cu arome şi cidrul sunt mai apreciate de către femei (31% faţă de 16% la bărbaţi) şi de către tinerii cu vârste între 18 şi 34 de ani (37%).

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 16 – 23 aprilie 2025 pe un eşantion de 1.015 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1%, la un nivel de încredere de 95%.

Moody’s Analytics anunță că România trebuie să reducă urgent cheltuielile bugetare: Trump a dat lovitura de grație

Paul Pogba ar putea juca pentru americanii de la DC United