Uniunea Europeană a luat decizia finală, care va arunca în aer relațiile cu Beijingul: China are o reacție dură

La un an și ceva de la lansarea anchetei sale antisubvenții, Comisia Europeană va stabili tarife suplimentare care variază de la 7,8% pentru Tesla, la 35,3% pentru compania SAIC din China, pe lângă taxa standard din UE de 10% pentru importul de mașini.

Tarifele suplimentare au fost aprobate oficial și publicate în Jurnalul Oficial al UE marți, ceea ce înseamnă că vor intra în vigoare miercuri.

Comisia, care supraveghează politica comercială a UE, a declarat că tarifele sunt necesare pentru a contracara ceea ce consideră a fi subvenții neloiale, inclusiv finanțare preferențială, precum și acces la terenuri, baterii și materii prime la prețuri inferioare celor de pe piață.

Potrivit acesteia, capacitatea de producție neutilizată a Chinei, de trei milioane de vehicule electrice pe an, este de două ori mai mare decât piața UE. Având în vedere tarifele de 100% în Statele Unite și Canada, cea mai evidentă piață de desfacere pentru aceste vehicule electrice este Europa.

„China nu este de acord cu hotărârea și nici nu o acceptă”, a declarat miercuri Ministerul Comerțului din China într-o declarație, adăugând că Beijingul speră să găsească o „soluție acceptabilă pentru ambele părți cât mai curând posibil pentru a evita escaladarea fricțiunilor comerciale”.

Camera de Comerț a Chinei pe lângă UE s-a declarat profund dezamăgită de măsura „protecționistă” și „arbitrară” a UE și a subliniat lipsa unor progrese substanțiale în negocierile pentru găsirea unei alternative la tarife.

Ciclism: Sportivii români au câştigat 29 de medalii la Campionatele Balcanice de Pistă şi la Campionatul Balcanic de Ciclism Şosea

Sondaj în SUA, cu 10 zile înainte de alegeri: Donald Trump recuperează și se anunță o bătălie fără precedent