Val de tăieri și concedieri și la Camera Deputaților: anunț făcut de președintele Ciprian Şerban

„Avem în vedere şi la Cameră (o reorganizare – n.r.). Avem în total 1.500 şi ceva de angajaţi, din care 125 care se autofinanţează, vorbim despre cei care se ocupă de închirierea sălilor. Avem undeva la 428 care deservesc întreaga clădire, aici mă refer la Cameră, la Senat, la Curte, tot ce avem în clădirea Parlamentului. Ar mai rămâne undeva în jur de 1.098 – 1.100 de angajaţi, din care avem în vedere o reducere de peste 200 de posturi”, a declarat Ciprian Şerban pentru AGERPRES.

El a spus că doreşte ca săptămâna viitoare, luni, să aibă proiectul de reorganizare finalizat

„Am în vedere tot ce înseamnă Camera Deputaţilor. Luni pot spune concret. (…) Luăm în calcul inclusiv eficienţa energetică, absolut tot, încercăm să reducem cât se poate de mult, vorbim de eficienţă”, a adăugat preşedintele Camerei Deputaţilor.

În legătură cu eficienţa energetică, Ciprian Şerban a menţionat măsuri privind reducerea consumului din iluminat.

„În primul rând o să umblăm la oră, acum în jur de ora 17,00 se aprind luminile exterioare, nu ştiu, o să mergem la 19,00, la 20,00. O să încercăm să diminuăm luminile interioare. Facem o analiză. Până luni am totul complet”, a adăugat preşedintele Camerei Deputaţilor.

Preşedintele Senatului, Ilie Bolojan, a anunţat miercuri că posturile Senatului vor fi reduse de la 796 la 618, iar flota de maşini a forului legislativ şi a cotei de combustibil vor fi reduse cu 20%.

Preşedintele Senatului, Ilie Bolojan, a anunţat că a propus Biroului Permanent al Senatului o nouă organigramă, care prevede că de la 796 de posturi se va ajunge la 618 posturi. El a precizat că, în urma acestei măsuri, activitatea Senatului nu va avea de suferit, dar vor fi făcute ”economii substanţiale”.

Ilie Bolojan a declarat, miercuri, că persoanele care ocupă o funcţie de conducere la Senat nu îşi pot aduce un colaborator şi găsesc oameni aduşi de foştii demnitari.

”La Senat, în loc ca persoanele care sunt pe cabinetele demnitarilor să vină cu acesta şi să plece cu aceştia, aşa cum este practica peste tot, din administraţia publică locală până la Guvern, a fost posibilă angajarea directă pe durată nedeterminată. Prin urmare, de-a lungul ciclurilor electorale, au fost angajări peste angajări şi am ajuns în situaţia în care o persoană care ocupă o funcţie de conducere, de exemplu, în Senat, nu îşi poate aduce niciun colaborator, ci găseşte nişte oameni aduşi de ceilalţi ocupanţi în ciclurile anterioare, a căror pregătire poate fi discutabilă, ale căror preocupări sunt total diferite de agenda demnitarului. Şi vă rog, de exemplu, să-l întrebaţi pe domnul Ghinea în ce situaţie şi-a găsit cabinetul, ca să dau un singur exemplu”, a afirmat Ilie Bolojan.

El a constatat că în multe locuri la Senat personalul este supradimensionat.

”Gândiţi-vă că, pe lângă fiecare comisie parlamentară, sunt un număr de experţi şi dacă la anumite comisii care au un volum mare de activitate se justifică numărul de funcţionari parlamentari, gen Comisia juridică sau Comisia de buget, dar gândiţi-vă că la o Comisie de regulament care are o şedinţă odată la două luni de zile, să ai cinci oameni, care e greu să explice ce fac în cele două luni de zile, este prea mult şi nu justifică aceste posturi”, a transmis preşedintele Senatului.

De asemenea, Ilie Bolojan a explicat că sunt structuri funcţionale ale Senatului cu foarte puţini oameni.

”Am constatat structuri funcţionale ale Senatului, care sunt stabilite ca direcţii generale, cu foarte puţini oameni. Nu poţi să ai o direcţie generală doar pentru ca cineva să aibă o funcţie de director general, fără să aibă nişte personal justificat în subordine. De asemenea, am constatat că de multe ori prezenţa fizică la locurile de muncă lasă de dorit, sens în care şi aici trebuie luate măsuri. Una peste alta, cred că avem nevoie să avem un personal corect dimensionat, trebuie să avem un personal profesionist, în aşa fel încât să nu risipim banul public, iar Senatul să fie o instituţie care dă un exemplu pentru că nu ne putem permite să cerem altora să facă aceste lucruri, să nu risipească banii publici, dacă noi nu dăm acest exemplu”, a mai afirmat Bolojan.

El a anunţat că a propus o nouă organigramă la Senat.

”În urma acestor analize care ţin de eliminarea acestor sinecuri, că nu pot să le spun altfel, în urma analizei legate de personal, am propus Biroului Permanent al Senatului o nouă organigramă. Această organigramă a fost avizată şi cele două memorandumuri, iar odată cu aprobarea acesteia, în primele zile ale lunii februarie, odată cu începerea sesiunii ordinare, ea va deveni obligatorie şi în următoarea perioadă vom avea această reorganizare de activitate, în aşa fel încât, cel mai târziu la finalul lunii martie, această operaţiune să se finalizeze. Asta înseamnă că, de la 796 de posturi în total, vom avea aproximativ 618 posturi, deci va fi o reducere, dar sunt convins că veţi constata că activitatea Senatului nu are cu nimic de suferit, doar vor fi nişte economii substanţiale, în aşa fel încât să-i respectăm pe cetăţenii ţării noastre”, a declarat Ilie Bolojan.

Preşedintele Senatului, Ilie Bolojan, a afirmat că vor fi reduse cheltuielile de funcţionare de la Senat prin reducerea flotei de maşini şi a cotelor de combustibil cu 20%, precizând că în acest mod activitatea instituţiei se poate desfăşura în condiţii civilizate şi cu costuri rezonabile. El a anunţat introducerea unui sistem electronic de acces în Parlament pentru angajaţi deoarece în prezent nu există un control al prezenţei la locul de muncă.

”O a doua măsură este să ne reducem cheltuielile de funcţionare, pentru că aveam o flotă foarte mare de maşini, aveam cheltuieli de funcţionare destul de mari şi al doilea memorandum rezolvă această problemă prin reducerea numărului de maşini, deci a flotei, prin reducerea cotelor de combustibil cu 20%, în aşa fel încât să ne putem desfăşura activitatea, dar în condiţii cât se poate de civilizate şi de cheltuieli rezonabile”, a declarat, miercuri, Ilie Bolojan.

El a anunţat şi reconfigurarea programului de lucru de la Senat.

”În ceea ce priveşte a doua direcţie, să creştem calitatea procesului legislativ, adică, foarte pe scurt, să avem legi mai bune şi mai clare, care să poată fi puse în practică fără interpretări, am fost de acord să reconfigurăm programul de lucru. Până acum, luni se lucra în plen, iar marţi în comisii. Vom lucra şi miercuri în plen, iar joi vor fi organizate dezbaterile publice, în aşa fel încât în urma acestui pachet de activităţi extins, pe de o parte, să ne putem argumenta mai bine proiectele legislative, să le putem analiza mai bine, joia să beneficiem de sfaturile experţilor care vor veni la dezbateri şi, per total, calitatea legilor şi actelor pe care le emite Parlamentul să fie cât mai bună”, a explicat preşedintele Senatului.

El a precizat că îşi doreşte ca în Senat să fie un dialog civilizat şi să fie descurajată agresivitatea.

”În ceea priveşte regulamentul de funcţionare, avem un regulament pe baza căruia vom lucra, ne propunem să fim în situaţia în care să preluăm cele mai bune practici din regulamentul Parlamentului European, în aşa fel încât în sălile de plen să avem un dialog civilizat, să descurajăm agresivitatea şi să-i sancţionăm pe cei care nu respectă regulile bunului simţ în şedinţele Senatului României”, a afirmat Ilie Bolojan.

De asemenea, el a anunţat că doreşte îmbunătăţirea relaţiilor Senatului cu alte instituţii.

”Una din competenţele principale este controlul parlamentar şi Parlamentul cred că trebuie să-şi întărească această autoritate. Avem foarte multe instituţii în coordonare, care, din punctul meu de vedere, o parte sunt scăpate de sub control şi este nevoie de exercitarea controlului parlamentar în aşa fel încât să fim în situaţia în care acestea să lucreze pentru cetăţeni, să dea rapoarte în permanenţă comisiilor din Parlament, managerilor acestora să le fie evaluată activitatea legat de performanţa acestora şi să aibă nişte contracte de management şi nişte responsabilităţi cât se poate de clare, în aşa fel încât activitatea lor să fie în serviciul public”, a mai declarat preşedintele Senatului.

El a adăugat şi faptul că va fi introdus un sistem electronic de acces în Parlament.

”Vom introduce sistemul electronic de acces în Parlament pentru angajaţi, pentru că nu exista un control al prezenţei la locul de muncă şi în trei luni de zile Secretariatul General are termen să rezolve această problemă în aşa fel încât să asigurăm prezenţa la locurile de muncă, pentru că e o formă de respect pentru cei care ne plătesc”, a afirmat Bolojan.

Reacțiile după anunțul lui Bolojan:

Navă-spion în Canalul Mânecii – Londra avertizează Moscova

Schimbare majoră pe Revolut pentru a evita fraude și escrocherii