Vânzările de automobile ale Mercedes-Benz au scăzut în 2024, într-un an dificil pentru industria auto, marcat de cererea în scădere într-o economie slabă, în special în China, transmite Reuters.
Analistul Stifel, Daniel Schwarz, a evidenţiat o creştere robustă de 34% a vânzărilor trimestriale în segmentul de vârf al companiei, după o performanţă slabă în al treilea trimestru, care a afectat veniturile.
”Mixul mai bun de produse ar trebui să susţină o îmbunătăţire secvenţială,” a adăugat Schwarz.
Un punct pozitiv rar în raportul Mercedes a fost o creştere de 3% a vânzărilor în unitatea sa producătoare de automobile, în perioada octombrie-decembrie, determinată de o creştere a vânzărilor de vehicule din segmentul de vârf. Vânzările de automobile din al patrulea trimestru au crescut cu 1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
În total, Mercedes a vândut 1.983.400 de automobile în anul 2024, în scădere cu 3% faţă de 2023, afectate de o scădere de 7% în China şi de un declin de 3% în Europa.
Vânzările anuale de automobile electrice cu baterie (BEV) au scăzut cu 23%, ajungând la 185.100 de vehicule, adăugând presiune asupra producătorului auto, în condiţiile în care noile ţinte stricte de reducere a emisiilor de CO2 ale UE vor intra în vigoare în acest an, ceea ce ar putea însemna acorduri costisitoare de pooling sau amenzi semnificative pentru Mercedes, în cazul în care vânzările de BEV nu vor creşte.
Producătorul auto a redus de două ori ţinta de marjă de profit anuală în 2024 şi a anunţat că va intensifica tăierile de costuri, alăturându-se unui număr tot mai mare de rivali europeni care dau vina pe slăbirea pieţei auto chineze pentru scăderea profiturilor şi marjelor.
Mercedes plănuieşte, de asemenea, să reducă ţintele de profitabilitate pe termen mediu, deoarece nu se aşteaptă la o îmbunătăţire a condiţiilor pieţei în viitorul apropiat, a declarat o sursă familiarizată cu situaţia.
Producătorul auto urmează să raporteze rezultatele financiare complete pentru 2024 pe 20 februarie.