Vânzările din retailul american au crescut cu 4% în sezonul sărbătorilor, arată datele Visa şi Mastercard

Vânzările retailerilor din Statele Unite au crescut cu aproximativ 4% în acest sezon al sărbătorilor, în condiţiile în care americanii au încercat să echilibreze bugete mai stricte cu dorinţa de a-şi înnoi gadgeturile şi garderoba, potrivit datelor preliminare publicate marţi de Visa şi Mastercard, citate de Reuters.

Consumatorii au fost mai atenţi în alegeri, folosind frecvent instrumente de inteligenţă artificială pentru a compara preţuri şi a-şi extinde bugetele discreţionare, a declarat Wayne Best, economist-şef al Visa. Michelle Meyer, economist-şef la Mastercard Economics Institute, a subliniat că americanii au început cumpărăturile mai devreme şi au profitat de promoţii pentru a obţine cele mai bune oferte.

Rapoartele celor două companii arată că rezilienţa cheltuielilor s-a menţinut în decembrie, pe fondul promoţiilor timpurii lansate de retaileri pentru a consolida vânzările.

Visa a raportat o creştere de 4.2% a cheltuielilor totale din retail în SUA, excluzând auto, carburanţi şi restaurante, pentru perioada 1 noiembrie – 21 decembrie, uşor sub prognoza de 4,6% avans pentru întregul interval de două luni.

Mastercard, care include şi vânzările din restaurante, a indicat un avans de 3,9% în aceeaşi perioadă, peste estimarea anterioară de 3,6%.

Datele nu sunt ajustate pentru inflaţie.

Atât Visa, cât şi Mastercard au remarcat că promoţiile timpurii şi comoditatea cumpărăturilor online au impulsionat vânzările digitale, care au crescut mai rapid decât cele din magazinele fizice. Cu toate acestea, retailul tradiţional a rămas dominant: potrivit Visa, 73% dintre tranzacţii au fost realizate în magazine, faţă de 27% online.

Electronicele — televizoare, smartphone-uri şi alte dispozitive — au condus creşterea vânzărilor, cu un avans de 5,8% în datele Visa, urmate de îmbrăcăminte şi accesorii, cu 5,3%. Mastercard a notat că ofertele sezoniere şi vremea mai rece au încurajat reînnoirea garderobelor, iar bijuteriile au atras mai mulţi cumpărători faţă de anul trecut.

 

Un „uter artificial” ar putea salva viaţa copiilor născuţi extrem de prematur – VIDEO

Advertorial: Poziţia delegaţiei române din S&D: Apărarea europeană trebuie să însemne investiţii, capacitate industrială şi securitate reală pentru România