Grupul auto francez, care a avertizat încă de săptămâna trecută că volumele sale de vânzări în luna iunie au fost sub aşteptări, a informat că în perioada aprilie-iunie 2025 vânzările sale au scăzut cu 0,1%, în pofida lansării mai multor noi vehicule. Comparativ, în primul trimestru al acestui an, vânzările Renault au crescut cu 2,8%.
“Pe tot parcusul primului semestru am văzut o concurenţă acerbă între jucătorii de pe piaţa vehiculelor comerciale din Europa”, a declarat Ivan Segal, director global de vânzări şi operaţiuni pentru marca Renault, care reprezintă 70% din vânzările grupului francez. “Cererea este dificilă, pe fondul unui context economic plin de incertitudine, ceea ce face ca unele companii să amâne unele achiziţii”, a adăugat Ivan Segal.
În prezent, Renault este condus de directorul său financiar Duncan Minto, pe măsură ce caută un nou CEO care să îl înlocuiască pe Luca de Meo, care a plecat luna aceasta pentru a conduce grupul de lux Kering.
Pe ansamblu, în primele şase luni ale acestui an vânzările de autoturisme Renault au crescut cu 2,7% în ritm anual, însă vânzările de utilitare au scăzut cu aproape 29%.
În cazul mărcii Dacia, vânzările au scăzut uşor în primele şase luni ale anului (minus 0,7%) până la 356.084 de unităţi, unul dintre motive fiind şi acela că “modelul Duster în Turcia este acum vândut sub marca Renault”. Vânzările de utilitare marca Dacia s-au prăbuşit cu 45,5% în primul semestru, până la 2.280 de unităţi.
Cu 151.948 de vehicule vândute la nivel mondial în prima jumătate a anului 2025, Dacia Sandero rămâne cel mai bine vândut model în Europa în acest an.
Cu 108.510 unităţi vândute la nivel mondial, Dacia Duster rămâne cel mai vândut SUV pentru clienţii de retail din Europa. A treia generaţie a lui Duster a înregistrat aproape 200.000 de comenzi de la lansarea sa, în urmă cu un an.
Dacia Spring a înregistrat 19.452 de vehicule vândute în prima jumătate a anului 2025, o creştere de 62,5% faţă de prima jumătate a anului 2024. În total, peste 180.000 de clienţi au devenit proprietari ai modelului Spring de la lansarea sa, acesta rămânând cea mai accesibilă maşină electrică de pe piaţă.
Dacia Jogger a înregistrat 42.381 de unităţi vândute la nivel mondial, în scădere faţă de prima jumătate a anului 2024.
Dacia Bigster, pentru care comenzile au fost deschise în luna ianuarie 2025, a înregistrat o performanţă remarcabilă de la lansare, cu 17.329 de unităţi înmatriculate. Pentru acest model, 69% din vânzări sunt pentru motorul hibrid 155, iar 88% pentru cele mai înalte niveluri de echipare (Extreme şi Journey).