Venituri în creștere pentru producătorii de smartphone-uri: primul trimestru din 2025, record istoric la prețul mediu de vânzare

„Piața globală de smartphone-uri a înregistrat o expansiune modestă, determinată de schimbări strategice în producție și de adoptarea tot mai mare a capacităților de inteligență artificială (IA). În afară de Apple și vivo, creșterea veniturilor a provenit în principal de la mărci din afara primelor cinci, cum ar fi Google, Motorola și Huawei, semnalând capacitatea altor mărci de a oferi un mix de produse care aduc mai mult profit și rolul lor în creștere în tendința actuală de premiumizare”, a declarat analistul senior Shilpi Jain.

Prețul mediu de vânzare global a atins cel mai înalt nivel pentru un prim trimestru, ajungând la 364 USD în T1 2025, în creștere față de 352 USD în T1 2024.

  • Apple are cel mai mare preț mediu: Apple are de departe cel mai mare preț mediu de vânzare, ajungând la peste 800 USD în T1 2025, deși se observă o ușoară scădere față de vârful de aproximativ 900 USD atins în trimestrele anterioare.
  • Samsung are un preț mediu semnificativ: Samsung are un preț mediu de vânzare semnificativ mai mic decât Apple, dar totuși relativ ridicat comparativ cu alți producători, situându-se în jurul valorii de 326 USD în T1 2025, în creștere față de 258 USD în T1 2024.
  • Oppo și Vivo au prețurile medii în creștere: Oppo și Vivo au înregistrat o creștere a prețului mediu de vânzare între T1 2024 și T1 2025, ajungând la aproximativ 269 USD și respectiv 207 USD.
  • Xiaomi (Mi) cu cel mai scăzut preț mediu: Xiaomi (Mi) are cel mai scăzut preț mediu de vânzare dintre principalii cinci producători, situându-se în jurul valorii de 155 USD în T1 2025, în ușoară scădere față de 159 USD în T1 2024, conform Economica.net.

Referitor la performanța Apple, directorul de cercetare Jeff Fieldhack a declarat: „În ciuda unei scăderi de 9% a prețului mediu de vânzare al iPhone-urilor Apple față de anul precedent, veniturile companiei au rămas neafectate. De fapt, Apple a înregistrat cea mai rapidă creștere dintre primele cinci mărci, impulsionată de o creștere semnificativă a livrărilor (12% față de anul precedent). Lansarea modelului iPhone 16e în timpul trimestrului a stimulat creșterea numărului de unități vândute, dar a făcut să scadă prețurile medii de vânzare. Această strategie s-a dovedit a fi inteligentă și a contribuit la rezultatele bune ale Apple în acest trimestru.”

Samsung și-a păstrat poziția de lider pe piața globală de smartphone-uri în ceea ce privește numărul de unități livrate. Totuși, veniturile companiei au fost afectate de scăderea prețului mediu de vânzare cu 7% față de anul precedent, ca urmare a unei proporții tot mai mari de telefoane cu prețuri mai accesibile în oferta sa.

În topul primilor cinci producători, OPPO a fost singurul care a înregistrat o creștere a prețului mediu de vânzare, datorită unei proporții mai mari de modele premium în oferta sa. vivo a reușit să crească în termeni de venituri, susținută de performanța solidă pe piețe precum India.

Counterpoint notează că perspectivele pentru anul 2025 indică o ușoară scădere a pieței globale de smartphone-uri, pe fondul diminuării încrederii consumatorilor și al indicatorilor macroeconomici, influențați de incertitudinile legate de tarife și de lanțul de aprovizionare.

‘Am fost vecinul lui Hitler. Dacă ar fi știut că suntem evrei…’. Mărturie tulburătoare, spusă la vârsta de 100 de ani

Mexicul dă în judecată Google pentru redenumirea Golfului Mexic