Noul sistem electronic de acces și pontaj pentru angajații de la Senat a devenit activ. Până la 1 aprilie sistemul se află în perioadă de probă, a anunțat Mircea Abrudean, președintele interimar al camerei superioare a Parlamentului.
„Sistemul este funcțional începând de astăzi. Este vorba de monitorizarea prezenței la serviciu, o chestiune de bun-simț. Nu înțeleg de ce există atâta dezbatere publică pe o chestiune absolut banală. (…) Nu afectează în niciun fel drepturile angajaților. Dimpotrivă, face lumină, să spunem, în rândul celor care îşi fac treaba cu bună-credinţă la serviciu”, a declarat Abrudean după ședința de luni a Biroului permanent al Senatului, conform Mediafax.
Noul sistem de acces și pontaj de la Senat a fost prezentat și prin filmulețe postate pe rețelele de socializare.
„A fost instalat un sistem de control, acces şi pontaj. Acces rapid, sigur şi eficient pentru angajați. Responsabilizăm angajații şi eficientizăm activitatea Senatului”, se arată într-un material video publicat pe paginile oficiale ale instituției de pe rețelele de socializare.
Cum sunt verificați angajații de la Senat dacă merg sau nu la muncă
Biroul permanent al Senatului a aprobat, pe 24 februarie, un memorandum intern referitor la implementarea unui sistem de acces electronic și pontaj pentru angajații Senatului.
Potrivit documentului, la fiecare punct de control se vor instala câte două sisteme de acces cu card: unul pentru intrare și unul pentru ieșire.
„Fiecare sistem va afișa către personalul SPP, pe un ecran, datele celui ce se autentifică, inclusiv dacă are acces sau nu în ziua, ora respectivă prin acea poartă de acces. La intrare, în cazul în care nu corespund datele afișate, imaginea celui ce încearcă să se autentifice cu persoana respectivă, personalul SPP va confisca cartela și va interzice accesul respectivei persoane”, se arată în documentul aprobat.
Conform memorandumului, serverul de pontaj permite administrarea datelor de acces și poate genera rapoarte individuale la cerere. Se pot genera pontări de la distanță, printr-o aplicație instalată pe telefon pentru persoanele cărora li s-a permis un astfel de pontaj, cu locația respectivă.
Se pot genera prin aplicația mobilă sau din interfața web cereri de concediu de odihnă, medical, învoiri sau recuperări, cu nivel de aprobare de către șeful ierarhic superior sau chiar pe două nivele de aprobare. Datele exportate din sistem se vor importa în aplicația de resurse umane deținută de Senatul României.