Vremuri cu turbulențe la Boeing: A venit factura de plată pentru greva angajaților – 5 miliarde de dolari / Clienții resimt durerea financiară

Această factură de mai multe miliarde de dolari evidențiază dificultățile cu care se confruntă producătorul de avioane, cândva un simbol al calității americane. În schimb, acesta s-a confruntat cu o serie de vești proaste în ultimii ani, de la accidente fatale, la un control sporit din partea autorităților de reglementare și la greva declanșată de 33 000 de lucrători la 13 septembrie, care a dus aproape la oprirea operațiunilor.

Lucrătorii și acționarii Boeing reprezintă cea mai mare parte a pierderilor cauzate de grevă, cu 3,7 miliarde de dolari, arată noua analiză. La unitatea de producție a companiei din Everett, Washington, nu s-a lucrat la niciun avion de când membrii IAM au părăsit locul de muncă, declanșând prima grevă la companie din ultimii 16 ani.

„Furnizorii, întreprinderile din zona Seattle și clienții Boeing plătesc o parte din preț”, a declarat Patrick Anderson, CEO al Anderson Economic Group. „Estimările noastre săptămânale includ acum pierderi semnificativ mai mari pentru alte întreprinderi din zona Seattle, precum și pierderi pentru clienții care se bazează pe serviciile și piesele Boeing.”

Pierderile pentru furnizorii Boeing se ridică la 900 de milioane de dolari în primele patru săptămâni, în timp ce lucrătorii din Seattle care nu fac parte din Boeing, afectați de grevă, au înregistrat pierderi de 102 milioane de dolari. Clienții Boeing – companiile aeriene – resimt, de asemenea, durerea financiară, cu pierderi de 285 de milioane de dolari pentru clienții Boeing din întreaga lume.

„Costurile pentru Boeing și acționarii săi cresc pe măsură ce compania își epuizează lichiditățile și este posibil să fie nevoită să se împrumute sau să emită acțiuni pentru a-și menține operațiunile în timpul grevei și a ceea ce ar putea fi o redresare dificilă”, a declarat Anderson.

Concedieri în masă

Boeing a anunțat vineri că va concedia 10% din forța sa de muncă – aproximativ 17.000 de angajați – în următoarele câteva luni.

„Afacerea noastră se află într-o poziție dificilă și este greu să supraestimăm provocările cu care ne confruntăm împreună”, a declarat vineri Kelly Ortberg, CEO al Boeing, într-un e-mail adresat angajaților.

Înainte de venirea lui Ortberg în funcția de CEO în luna august, Boeing a pledat vinovat pentru fraudarea FAA – după ce nu a dezvăluit o actualizare de sistem a flotei sale 737 Max care a dus la un defect de proiectare – cauzând prăbușirea a două avioane 737 Max, câte unul în 2018 și 2019. Acordul de recunoaștere a vinovăției cu Departamentul de Justiție a dus la amenzi de aproape 1 miliard de dolari pentru companie. Un judecător revizuiește acum acordul de recunoaștere a vinovăției.

Discuțiile dintre Boeing și lucrătorii IAM aflați în grevă au încetat săptămâna trecută, după două zile de negocieri mediate la nivel federal. „Din păcate, sindicatul nu a luat în considerare în mod serios propunerile noastre”, a declarat luni seara Stephanie Pope, președinte și CEO al diviziei de avioane comerciale a Boeing, într-o notă adresată angajaților. Pope a numit cererile sindicatului „nenegociabile”.

În ciuda faptului că cele două părți sunt departe una de cealaltă în aproape fiecare problemă, John Holden, președintele IAM al Districtului 751, a declarat joi pentru CNN că există „o înțelegere de încheiat”.

„Nu știu care va fi rezultatul final, dar există o mulțime de lucruri pe masă”, a declarat Holden pentru CNN. „Există negocieri care trebuie purtate și există un acord care trebuie încheiat și ar fi bine să petreceți timpul la masă pentru a ajunge la el, în scopul de a-l rezolva.”

Holden spune că este foarte încrezător în puterea fondului de grevă – bani plătiți membrilor în fiecare săptămână în care sunt în grevă – pentru a sprijini membrii atât timp cât este necesar pentru a ajunge la un acord „rezonabil”. Dar el înțelege impactul pe care acest lucru îl va avea asupra economiei.

„Va avea un impact asupra PIB-ului pentru acest an. Va avea un impact asupra lanțului de aprovizionare aerospațială și asupra producției viitoare. Cu cât durează mai mult, cu atât este mai greu să repornim producția și să ne punem pe picioare”, a spus el.

Sursa: www.stiripesurse.ro

Alertă – Parfumuri de la branduri de renume conțin o substanță chimică: Milioane de români le au în casă / Lista produselor semnalate

Purtătorul de cuvânt al PSD: Partidul Social-Democrat va veni în faţa alegătorilor cu liste formate din oameni care nu au niciun fel de probleme în Justiţie, de niciun fel de natură