Noul SUV electric al Xiaomi, YU7, ar urma să intre pe piaţă în iulie, a anunţat joi fondatorul şi directorul general Lei Jun, într-o postare pe reţeaua socială Weibo.
Al treilea producător mondial de smartphone-uri va lansa joi al doilea său model EV.
Xiaomi nu a dat publicităţii preţul oficial al YU7, nici când va începe să primească precomenzi pentru noua maşină, a declarat Lei, potrivit Agerpres.
De asemenea, compania va lansa un cip de ultimă generaţie pentru telefonia mobilă XringO1, un nou smartphone premium şi alte produse.
Noul SUV ar urma să concureze cu Model Y, cel mai bine vândut SUV al Tesla. Acesta a fost reproiectat şi se vinde la un preţ de 263.500 yuani (36.579 dolari) în China.
Noile vehicule anunţate de Xiaomi sunt punctul culminant al unui program care durează de mai mulţi ani şi a costat 10 miliarde de dolari. La fel ca Apple în SUA, Xiaomi a văzut o oportunitate în extinderea pe piaţa EV într-un moment în care automobilele adaugă din ce în ce mai multe electronice şi conectivitate, însă Apple a renunţat la proiectul automobilului său, în timp ce firma chineză a decis să meargă mai departe.
Vânzările de vehicule în China, cea mai mare piaţă auto din lume, au crescut în aprilie pentru a treia lună consecutiv, cu 14,8% faţă de perioada similară din 2024, subvenţiile guvernamentale atenuând impactul taxelor vamale americane asupra încrederii consumatorilor, arată datele publicate luna aceasta de Asociaţia Producătorilor Auto din China.
Luna trecută, vânzările de vehicule au urcat la 1,78 milioane de unităţi, iar în primele patru luni din acest an au totalizat 6,97 milioane de unităţi, un avans anual de 8,2%.
În aprilie, vehiculele propulsate cu forme noi de energie (NEV) au urcat în ritm anual cu 33,9%, reprezentând 50,8% din totalul vânzărilor.