44% dintre români obişnuiesc să planifice vacanţele pe cont propriu evitând intermediarii şi rezervă direct transport şi cazare

#image_title

”Pe măsură ce sezonul estival atinge apogeul, unii români se bucură deja de vacanţele planificate din timp, în vreme ce alţii abia acum încep să-şi contureze planurile pentru concediul principal”, arată Reveal Marketing Research, care a derulat o cercetare de piaţă, ce evidenţiază principalele comportamente şi criterii de decizie ale românilor atunci când vine vorba de organizarea concediului.

Principalii factori care influenţează alegerea modului de organizare a unei vacanţe sunt bugetul disponibil (72%), destinaţia şi durata vacanţei (51%) şi nivelul de confort dorit (44%).

44% dintre români obişnuiesc să planifice vacanţele pe cont propriu, rezervând direct transport şi cazare, în timp ce 28% apelează exclusiv la platforme online pentru planificarea vacanţelor, mai ales tinerii sub 35 ani (35%).

28% dintre români includ serviciile unei agenţii de turism în planificarea vacanţei, însă doar aproximativ jumătate dintre aceştia (13%) aleg să îşi planifice călătoria exclusiv prin intermediul agenţiei.

Principalele avantaje ale vacanţelor organizate prin agenţii de turism sunt planificarea mai uşoară (62%), siguranţa transportului şi a cazării (57%) şi asistenţă în caz de probleme (38%).

Principalele dezavantaje ale vacanţelor organizate prin agenţii de turism sunt costurile mai ridicate (58%), itinerariile fixe care reduc flexibilitatea (48%) şi oferta restrânsă la anumiţi furnizori (41%).

”Principalul criteriu în alegerea modului de organizare a vacanţei este bugetul disponibil, menţionat de 72% dintre respondenţi, urmat de destinaţie şi durata sejurului (51%) şi de nivelul de confort dorit (44%). Astfel, cei mai mulţi români (44%) evită intermediarii şi preferă să îşi planifice vacanţele pe cont propriu, rezervând direct transportul şi cazarea – un comportament mai frecvent în rândul persoanelor de peste 55 de ani (53%)”, arată studiul realizat de Reveal Marketing Research.

28% folosesc platforme online de rezervări (de exemplu Booking, Airbnb, etc.), preferate în special de tinerii sub 35 de ani (34%), iar 15% aleg o variantă mixtă, combinând rezervările personale cu serviciile agenţiilor de turism. Doar 13% dintre români aleg să îşi organizeze vacanţa exclusiv prin intermediul unei agenţii de turism.

”Rezultatele studiului arată că românii devin din ce în ce mai sofisticaţi în alegerile lor legate de vacanţă, iar factorii precum controlul asupra bugetului şi flexibilitatea sunt esenţiali. În acelaşi timp, observăm o nevoie tot mai mare de confort şi siguranţă, mai ales în rândul familiilor sau al celor de vârstă mijlocie au mai înaintată. Acest echilibru între organizare şi sprijinul oferit de profesionişti va modela viitorul pieţei de turism din România”, a declarat Marius Luican, director general Reveal Marketing Research.

Principalele motive pentru care românii aleg să apeleze la agenţiile de turism sunt accesul la oferte speciale şi reduceri (49%) – în special în rândul persoanelor cu vârste între 45-55 de ani (55%) şi al celor cu venituri peste 6.000 lei (54%) –, pachetele all-inclusive avantajoase (46%) şi comoditatea (42%), apreciată mai ales de tinerii sub 24 de ani (47%).

Vacanţele organizate prin agenţii de turism sunt percepute ca fiind mai uşor de planificat (62%), oferind siguranţa transportului şi a cazării (57%), precum şi asistenţă în caz de probleme (38%).

Potrivit datelor studiului, organizarea individuală rămâne cea mai populară opţiune datorită preţurilor mai bune şi libertăţii de explorare fără restricţii (51%), flexibilităţii totale asupra itinerariului (47%) şi evitării comisioanelor agenţiilor (46%) –beneficii menţionate în mai mare măsură de bărbaţi.

Această diferenţă poate fi explicată printr-o tendinţă mai pronunţată a bărbaţilor de a valoriza autonomia şi controlul direct în procesul de planificare, precum şi de o mai mare încredere în propriile abilităţi de organizare.

În privinţa principalelor dezavantaje percepute ale vacanţelor organizate prin agenţii de turism, românii menţionează în special costurile mai ridicate comparativ cu rezervările individuale (58%), itinerariile fixe care reduc flexibilitatea (48%) şi oferta restrânsă la anumiţi furnizori (41%).

Rezultatele studiului realizat de Reveal Marketing Research evidenţiază complexitatea deciziilor legate de organizarea vacanţei, în care românii caută un echilibru între libertatea de a-şi gestiona singuri planurile şi dorinţa de confort, siguranţă şi asistenţă. În contextul unui comportament de consum tot mai diversificat, jucătorii din industria turismului sunt provocaţi să îşi adapteze serviciile, oferind atât flexibilitate, cât şi soluţii eficiente şi personalizate pentru diferite segmente de turişti.

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 16-24 iunie 2025 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban.

Mărimea eşantionului a fost de 1.024 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Are o expertiză în peste 20 de industrii.

Sursa: www.stiripesurse.ro

Grindeanu cere ţinte lunare pentru conducerea ANAF în privinţa creşterii gradului de colectare şi a sumelor recuperate de la marii evazionişti

Rezultatele LOTO de joi, 3 iulie 2025 — Numerele câștigătoare și premiile puse în joc