Preşedintele OPT Poiana Braşov: Avem un brand creat din inerţie; ne plafonăm fără OMD-uri

Braşovul este, în continuare, în top trei judeţe ale ţării din punct de vedere al turismului, însă este loc de şi mai mult, mai ales că judeţul nu are decât o identitate de brand creată din „inerţie”, iar în lipsa unei strategii coerente de dezvoltare sustenabilă, care să vizeze inclusiv nevoile comunităţii, se va plafona – susţine preşedintele Organizaţiei Patronale de Turism (OPT) Poiana Braşov, Roxana Cojocea.

Aceasta a precizat, pentru AGERPRES, că această problemă va fi rezolvată odată cu înfiinţarea Organizaţiilor de Management al Destinaţiei, atât la nivelul municipiului Braşov, cât şi al judeţului, care vor realiza aceste strategii.

Din nefericire, Braşovul a întârziat la acest capitol, însă, potrivit Roxanei Cojocea, în prima parte a anului viitor, va exista OMD la nivelul municipiului Braşov.

„La un moment dat, totul se va plafona. În afară de peisajul de care ne bucurăm, prin modul în care este poziţionat Braşovul, şi investiţiile private care s-au făcut în zona turismului, la un moment dat vom avea nevoie de…experienţe. Turismul nou caută experienţe. Trebuie să oferim, în afară de experienţele culinare – care, la noi, sunt extrem de apreciate – şi o experienţă unică celui care vrea să ne calce pragul, trebuie să le oferim activităţi de care să se bucure. Şi mai există un lucru: sunt mulţi cei care încearcă să facă turism, însă turismul trebuie să se facă şi cu suflet. (…) Pentru prima dată, odată cu înfiinţarea OMD-urilor, turismul va cunoaşte direcţia efectivă de dezvoltare pentru că se vor stabili direcţiile de dezvoltare bazate pe nevoile reale ale destinaţiilor, care vor fi stabilite de comun acord împreună cu Primăria şi mediul privat”, a afirmat preşedinta Organizaţiei Patronale de Turism Poiana Braşov.

Potrivit acesteia, „fără o strategie comună de direcţie, Braşovul nu are o identitate”.

„Braşovul reprezintă un brand, dar este unul creat din inerţie. La un moment dat se ajunge la un anumit grad de saturaţie şi nu mai poţi gestiona lucrurile, nici ceea ce face turistul şi nici emoţiile localnicilor. Toată dezvoltarea trebuie să se facă sustenabil. Dacă, la un moment dat, începem să detestăm numerele de maşini străine şi din alte judeţe – acum nu mai ştii dacă sunt turişti ori s-au mutat în Braşov – când începi să fii sufocat ca şi localnic, nu mai doreşti turism. Deci, avem nevoie de o strategie de dezvoltare sustenabilă care să includă şi efectele asupra dezvoltării comunităţii”, a afirmat Roxana Cojocea.

Ea a subliniat importanţa atragerii turiştilor străini.

„Noi, în primul rând, trebuie să atragem turişti străini pentru că aceştia aduc banii în ţară. Turismul s-a bazat foarte mult şi pe tichetele de vacanţă – a fost o strategie foarte bună a guvernului – dar dacă s-ar renunţa la acestea, am pierde un număr însemnat de turişti care, până acum, s-au plimbat prin ţară. Noi, acum, luăm bani dintr-un buzunar şi îl mutăm în celălalt, dar nu ne putem plafona. Trebuie să aducem turişti străini, iar aceştia au nevoie de experienţe, iar acestea trebuie să fie interconectate, trebuie să aibă acces la tot ceea ce îşi doreşte”, a spus şefa OPT Poiana Braşov.

OMD-urile vor funcţiona cu bani de la bugetul local, sponsorizări, cotizaţii şi vor gestiona partea de promovare atât la nivel naţional, cât şi internaţional.

Conform datelor INS, în lunile ianuarie – noiembrie, incoming-ul, la nivelul judeţului Braşov a reprezentat doar 10,1 % din totalul înnoptărilor în structurile de cazare, cu un număr total de aproximativ 100.000 de turişti străini. Per ansablu, la nivelul ţării, numărul turiştilor străini este în scădere cu 1,2% faţă de aceeaşi perioadă din 2023. AGERPRES/(AS-autor: Diana Dumitru, editor: Karina Olteanu, editor online: Ady Ivaşcu)

Sursa: www.agerpres.ro

Kate şi William au ales felicitarea de Crăciun – VIDEO

IICCMER vrea să participe la discuţiile privind înăsprirea legislaţiei pentru combaterea ideologiilor de tip fascist