„Schengen, Mengen – iok Schengen!”, spune unul dintre șoferii care s-au aşezat la coada de dinainte de pod. Din cauza lucrărilor de reparaţie la pod, unde miercuri a început a doua din cele șase etape de reabilitare, în cursul după-amiezii au început să se adune camioane.
„Sunt aici de două ore, călătoresc de la Varna la București ca să încarc. Încep din nou să fie cozi. Lucrările de reparaţie sunt ca o graniță”, spune cu indignare un alt șofer aflat la coadă.
„Schengen, dar nu există Schengen. O oră și jumătate până aici, iar coada nu înaintează deloc. Haos total. Vin mașini, camioane de peste tot, claxonează și e la fel ca înainte. Totul este blocat din nou. Până nu se termină reparaţiile, nici cozile nu se vor termina”, s-a plâns un al treilea șofer.
Lucrările de reparații pentru podul cu o vechime de 70 de ani au început în 10 iulie 2024, dar au fost suspendate temporar în timpul Sărbătorilor de Crăciun și Anul Nou, pentru ca vehiculele să treacă mai ușor granița dintre Bulgaria și România la Ruse-Giurgiu. A doua din cele șase faze ale reabilitării podului ar urma să fie finalizată până la finalul lui mai sau începutul lui iunie 2025.
‘În timpul lucrărilor de reparații, 413 metri din secțiunea de viaduct a podului, din Bulgaria spre România, va fi închisă temporar pentru lucrările de construcții’, conform oficialilor bulgari. Ei au dat asigurări că traficul nu va oprit în timpul lucrărilor de reparații, iar podul nu va fi închis. Lucrările vor continua la lumina zilei, în funcție de condițiile meteo, a adăugat Draganov.
‘Lucrările vor fi organizate astfel încât vehiculele să treacă în etape, în două sensuri, pe porțiunea pe care nu se execută reparații’, conform sursei citate.
Probabil la finalul lui aprilie sau începutul luni mai traficul va fi temporar oprit pentru câteva ore în ambele direcții, deoarece panourile de beton trebuie stabilizate cu ciment.
În prezent, între 700 și 900 de camioane trec pe pod spre România într-o zi.
Mai mulți turiști români au vizitat Ruse după eliminarea controalelor Schengen. În medie, în ultimele zile aproximativ 5.000 de mașini au trecut podul peste Dunăre, de două ori și jumătate mai mult decât în perioada similară a anului trecut, când aproximativ 2.000 de mașini au trecut în 24 de ore.
De asemenea, mulți români vizitează restaurantele din Ruse, cumpără diverse produse, cum ar fi țigări, deoarece produsele din tutun sunt mai ieftine în Bulgaria.