Atto 2, care se adaugă modelului mai mare Atto 3, lansat în 2022, este cel mai accesibil SUV al grupului de până acum şi va concura în segmentul B-SUV, a declarat un purtător de cuvânt al companiei.
Lansarea are loc la două luni după ce Uniunea Europeană a aprobat majorarea tarifelor pentru vehiculele electrice (EV) fabricate în China, inclusiv pentru modelele BYD, cu până la 45,3%.
Atto 2 va concura în segmentul B-SUV din Europa cu modele precum Peugeot e-2008, Citroën e-C3, Opel Mokka-e şi Fiat 600e de la Stellantis, Kia Niro şi, mai târziu în acest an, cu noul Renault R4.
Deşi preţul Atto 2 va fi confirmat ”în câteva săptămâni” în multe ţări, acesta ar trebui să fie logic situat între modelul Dolphin şi Atto 3, a precizat purtătorul de cuvânt.
În Marea Britanie, preţul modelului Dolphin începe de la 26.140 lire sterline (32.157 dolari), iar cel al Atto 3 porneşte de la 37.140 lire sterline (45.689 dolari).
Atto 2 va avea o lungime de 4,31 metri, o lăţime de 1,83 metri şi o înălţime de 1,68 metri, cu un ampatament de 2,62 metri, conform celor de la BYD. Acesta va fi echipat cu o baterie blade şi va utiliza construcţia cell-to-body (CTB).
”Suntem încântaţi să începem 2025 cu un alt model important pentru planurile noastre în Europa,” a declarat Stella Li, vicepreşedinte executiv al BYD, într-un comunicat.
BYD este pe cale să depăşească ţinta anuală de vânzări de 4 milioane de vehicule la nivel global, ceea ce ar plasa compania înaintea producătorului japonez Honda şi a Ford Motor, pentru anul 2024.
În octombrie, agenţia europeană pentru siguranţa automobilelor a acordat un rating ”nerecomandat” sistemului de asistenţă la condus al modelului Atto 3, ceea ce a reprezentat o lovitură pentru producătorul auto chinez, în eforturile sale de a se extinde pe continent.