Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, anunţă, marţi, că au fost demarate investigaţiile geotehnice pentru Varianta de Ocolire Iaşi Est, urmând a fi făcute 270 de foraje geotehnice la adâncimi cuprinse între 6 şi 30 de metri
”Au fost demarate astăzi investigaţiile geotehnice pentru Varianta de Ocolire Iaşi Est. Sunt mobilizate în teren trei utilaje care execută aceste operaţiuni necesare elaborării Studiului Fezabilitate. Vor fi efectuate 270 de foraje geotehnice la adâncimi cuprinse între 6 şi 30 m, însumând aproximativ 3.200 metri liniari”, a transmis, marţi, Cristian Pistol.
Potrivit acestuia, în paralel cu investigaţiile geotehnice se vor face activităţi de deminare, investigaţii arheologice şi studii topografice.
Varianta de Ocolire Iaşi Est va asigura conexiunea cu viitoarea secţiune a A8 (Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni) şi cu reţeaua rutieră naţională existentă.
Noua Variantă de Ocolire va avea o lungime de 54 de km în care sunt incluşi cei 17 km ai drumului de legătură dintre Autostrada Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni (A8), Aeroportul Internaţional Iaşi şi Spitalul Regional de Urgenţă Iaşi.