PepsiCo raportează venituri trimestriale sub aşteptări şi prognozează un profit anual mai slab decât estimările pentru 2025

PepsiCo a raportat marţi venituri sub aşteptări pentru ultimul trimestru al anului 2024 şi a prognozat un profit anual sub estimările analiştilor, în contextul unei cereri în scădere pentru băuturile răcoritoare şi gustările sale în Statele Unite, cea mai mare piaţă a companiei, transmite Reuters.

Americanii continuă să îşi reducă cheltuielile pentru băuturi carbogazoase şi gustări sărate, alocând mai mulţi bani pentru achiziţiile esenţiale. Acest comportament de consum a determinat PepsiCo să lanseze promoţii pentru a stimula vânzările, după mai multe trimestre de încetinire a creşterii cauzate de majorările de preţ.

Compania încearcă să atragă consumatorii prin oferirea de pachete multiple şi ambalaje mai mici, pentru a concura cu alternative mai accesibile disponibile în magazine.

PepsiCo a anunţat, de asemenea, investiţii semnificative pentru modernizarea produselor existente şi lansarea unor noi sortimente inspirate din bucătării internaţionale, sub mărcile Sabritas, Marias şi Natu Chip, cu scopul de a stimula cererea.

Scădere a volumului vânzărilor în America de Nord

Compania a declarat că performanţele sale din America de Nord ar trebui să se îmbunătăţească treptat pe parcursul anului 2025, pe măsură ce strategiile sale comerciale îşi fac efectul.

Diviziile North America Beverages şi Frito-Lay North America, cele mai importante segmente ale PepsiCo, au înregistrat o scădere de 3% a volumului vânzărilor în trimestrul al patrulea.

La nivel general, volumul organic al vânzărilor PepsiCo a scăzut cu 1% în trimestrul încheiat pe 28 decembrie, în timp ce preţurile medii au crescut cu 3%.

”Activitatea Frito-Lay încă încearcă să îşi găsească stabilitatea, întrucât preţurile ridicate afectează tendinţele de consum în segmentul snack-urilor. Pe partea de băuturi, PepsiCo continuă să piardă cotă de piaţă şi considerăm că a ajuns la un prag de rezistenţă în ceea ce priveşte creşterea preţurilor,” a declarat analistul RBC Capital Markets, Nik Modi.

Previziuni financiare

Pentru anul fiscal 2025, PepsiCo estimează o creştere moderată a profitului pe acţiune, în timp ce analiştii prognozau o creştere de 4,73%, până la 8,53 dolari pe acţiune, conform datelor compilate de LSEG.

Veniturile nete trimestriale ale PepsiCo au scăzut cu 0,2%, ajungând la 27,78 miliarde de dolari, sub estimările analiştilor, care prevedeau 27,89 miliarde de dolari. Cu toate acestea, excluzând anumite elemente, compania a raportat un profit ajustat de 1,96 dolari pe acţiune, peste aşteptările pieţei de 1,94 dolari pe acţiune.

”Compania a realizat investiţii semnificative pentru creşterea productivităţii şi reducerea costurilor, iar acest lucru se reflectă în creşterea profitabilităţii. Cu toate acestea, veniturile totale sunt încă sub presiune,” a declarat Brian Mulberry, manager de portofoliu la Zacks Investment Management, firmă care deţine acţiuni PepsiCo.

 

Cum stimulează tarifele lui Trump exporturile de gaze naturale lichefiate din SUA

2024 a fost primul an în care Spotify a făcut profit