Potrivit sursei citate, trei din zece români deţin chiar şi o a doua proprietate, în timp ce ponderea persoanelor care declară că pot susţine fără probleme costurile asociate unei locuinţe este de doar 35%. În paralel, 64% din totalul celor intervievaţi susţin că resimt o creştere a costurilor lunare asociate locuinţei.
Totodată, românii sunt interesaţi de aspecte practice ale locuinţelor pe care le achiziţionează şi mai puţin de factori, precum apropierea de familie sau de prieteni, ceea ce este un criteriu important pentru doar 12% dintre persoane.
De asemenea, eficienţa energetică a unei locuinţe, care se traduce în costuri de întreţinere mai mici, este importantă pentru un sfert dintre români, iar 31% consideră o prioritate apropierea de servicii locale şi facilităţi (şcoli, magazine şi centre medicale). Mai mult, un român din patru ia în calcul şi accesul la transportul public atunci când alege zona în care achiziţionează o proprietate.
Pentru 44% dintre români, costul locuinţei este un factor mai important decât zona în care se află aceasta. Aproximativ o treime dintre potenţialii cumpărători doresc ca apartamentul sau casa pe care o cumpără să fie în apropierea unor spaţii verzi sau a naturii, iar 37% aspiră la a avea o terasă, o grădină, un balcon sau un alt tip de spaţiu exterior în care se pot relaxa
Circa un sfert dintre cei chestionaţi (22%) au recunoscut faptul că sunt dispuşi să se mute peste graniţe pentru a avea costuri de trai mai mici.
La nivel european, în prezent, două din trei persoane amână momentul în care să-şi achiziţioneze o locuinţă, din cauza costurilor ridicate, 40% dintre aceştia fiind de părere că economisirea pentru a putea achita avansul necesar reprezintă o reală provocare.
În acelaşi timp, 44% dintre respondenţi declară că se simt confortabil cu cheltuielile necesare locuinţei, în timp ce 37% spun că fac faţă acestor costuri cu unele compromisuri, iar 19% au probleme în a-şi acoperi ratele, chiriile şi utilităţile de la o lună la alta. Totuşi, situaţia este foarte variabilă pe continent: dacă în Elveţia, nouă din zece cetăţeni acoperă uşor cheltuielile lunare asociate locuinţei, în Turcia trei din zece oameni apelează la împrumuturi pentru a susţine costurile necesare.
Conform studiului de specialitate, trei din zece europeni s-ar muta într-un oraş mai mic pentru a reduce costurile asociate traiului, iar un sfert ar fi dispuşi să se mute chiar şi într-o altă ţară pentru a avea costuri de viaţă mai reduse.
În Europa, 69% dintre locuitori deţin propria locuinţă, 25% au o a doua locuinţă, însă cei mai mulţi nu o folosesc pe aceasta în scopuri investiţionale, pentru a obţine venituri din chirii, ci preferă să o aibă la îndemână drept casă de vacanţă sau ca o opţiune suplimentară pentru pensionare.
Peste jumătate dintre europeni folosesc deja soluţii inteligente în locuinţe, atât din considerente de confort, cât şi pentru a spori eficienţa energetică. Cu toate acestea, majoritatea europenilor îşi doresc să adopte astfel de soluţii în locuinţe, dar nu îşi permit financiar să facă din asta o prioritate, condiţie în care 48% dintre respondenţi au declarat că ar apela la asemenea idei inteligente şi eficiente energetic dacă ar primi sprijin financiar de la autorităţi.
În România, Re/Max este cea mai mare reţea de birouri imobiliare francizate, cu cel mai mare număr de agenţi imobiliari, având, în prezent, peste 60 de francize şi peste 700 de membri. RE/MAX este recunoscut ca fiind cel mai puternic brand naţional în imobiliare.
La nivel mondial, compania înfiinţată în anul 1973, în Denver, are în prezent peste 140.000 de agenţi afiliaţi, în 8.300 de birouri, aflate în 110 de ţări. În Europa, Re/Max are prezenţă în 40 de ţări, cu peste 2.200 de birouri şi 30.000 de agenţi.