Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloş, anunţă, marţi seară, după o vizită la Bruxelles, ”două iniţiative esenţiale pentru România”, respectiv suplimentarea sprijinului pentru persoanele defavorizate şi investiţii în educaţia orientată spre piaţa muncii.
”1,2 miliarde de euro, direcţionaţi acolo unde este nevoie – sprijin pentru cei vulnerabili şi educaţie conectată la piaţa muncii. Colaborarea strânsă cu doamna Roxana Mînzatu, vicepreşedinte executiv al Comisiei Europene, se traduce pentru noi în soluţii concrete pentru români. Am discutat astăzi la Bruxelles două iniţiative esenţiale pentru România: suplimentarea sprijinului pentru persoanele defavorizate şi investiţii în educaţia orientată spre piaţa muncii”, a scris, marţis eară, pe Facebook, ministrul Marcel Boloş.
Potrivit acestuia, sunt măsuri care urmează a fi realizate prin realocarea economiilor provenite din execuţia financiară a proiectelor finanţate.
”Planul nostru este să adaptăm Programul Incluziune şi Demnitate Socială (PIDS) 2021-2027, astfel încât resursele europene să acopere integral o serie de nevoi urgente:
– Acordarea sprijinului de 250 lei pentru persoane vulnerabile în cel puţin două tranşe + 125 lei prin pachete alimentare, tot în două tranşe.
– Acordarea voucherelor educaţionale de 500 lei pentru aproximativ 600.000 elevi defavorizaţi.
– De asemenea, căutăm soluţii pentru a finanţa în continuare vouchere de energie pentru populaţia vulnerabilă”, a mai transmis ministrul.
Acesta anunţă, de aseemnea, că a discutat despre implementarea programului STEP (Platforma Tehnologii Strategice din Europa) în cadrul Programului Educaţie şi Ocupare (PEO), pentru care România are deja aprobată relocarea a 600 milioane euro.
”Discuţiile vor continua la nivel tehnic, pentru ca în final să reuşim ca prin program să oferim următoarele:
Relansarea Innotech Student: Acordarea de sprijin de până la 200.000 de euro pentru absolvenţii care doresc să îşi dezvolte propriile afaceri.
O curriculă universitară adaptată cerinţelor pieţei muncii, în special în domeniile tehnologice şi industriale.
Laboratoare de practică în universităţi, pentru ca studenţii să înveţe aplicat, nu doar teoretic.
Incubatoare de afaceri în universităţi, pentru dezvoltarea iniţiativelor studenţilor”, a mai trransmis ministrul.