Prezent la deschiderea Târgului de Turism al României, ediţia de primăvară, ministrul a afirmat că a demarat un proces de simplificare a relaţiei stat-operatori din turism, fiind pregătită o aplicaţie pentru a se vedea care este profilul turistului din România şi a se veni cu campanii targetate.
„La nivel diplomatic, deja am purtat discuţii pentru acorduri comerciale în materie de turism cu câteva state extrem de importante din Europa şi în afara Uniunii Europene. Pregătim inclusiv facilităţi legate de vizele de turist pentru a ajunge în România, să simplificăm toate acele proceduri foarte laborioase. Mi s-au adus la cunoştinţă de către marii operatori din turism că avem probleme acolo şi deja lucrăm în grupurile de lucru pentru a le simplifica”, a susţinut acesta.
Bogdan Ivan a dat asigurări că deciziile pe care ministerul le va lua cu privire la segmentul turistic vor fi doar în acord cu operatorii din sector.
„Orice decizie pe care o luăm referitor la segmentul turistic, o facem exclusiv în consultare cu zona privată. Deja am purtat foarte multe discuţii cu asociaţiile patronale din acest sector şi ce am făcut în ultimele trei săptămâni, pentru că sunt de o lună şi ceva în această nouă configuraţie, împreună cu colegii mei, am scos din sertar acele proiecte de lege, de simplificare propuse de către dumneavoastră, care datează şi de câţiva ani şi sunt în sertare. Le-am reactualizat şi urmează în perioada următoare să intre pe fluxul de avizare şi chiar să le schimbăm. Lucruri simple, care au impact mare”, a subliniat şeful MEDAT.
De asemenea, se lucrează la flexibilizarea conceptului de management al destinaţiei, pentru a se înfiinţa OMD-ul naţional, care să permită realizarea unei campanii targetate în ţară şi în străinătate pentru atragerea de turişti.
„Am reuşit împreună cu colegii mei şi am cerut celor de la Comisia Europeană să facem o schimbare în PNRR, tocmai pentru a flexibiliza acel concept de organizaţie de management al destinaţiei, să avem una naţională prin care putem să facem şi acel clip, să facem campanie targetată în ţară şi în afara ţării, şi, doi, să dăm oportunitatea fiecărui judeţ din România sau regiune de a se asocia şi de a-şi face propriul său brand, care să fie parte din brandul turistic al României”, a arătat Ivan.