Astfel, la profi Profi Room Food SRL s-a aplicat o amendă de 5.000 de lei pentru igienă precară: aparate frigorifice cu gheață, mucegai și depuneri grosiere. A fost dispusă oprirea temporară a serviciilor pentru lada de înghețată și cea de fructe de mare. De asemenea, au fost găsite sosuri cu termen de valabilitate depășit, ulei de prăjire uzat și temperaturi necorespunzătoare la masa caldă, fiind retrasă întreaga marfă afectată.
La Carrefour România SA au fost identificate probleme grave de igienă: tăvi și cuptoare necurățate, ulei de prăjire uzat, rotisor neigienizat și produse expirate. S-a dispus oprirea temporară a serviciilor pentru vitrinele afectate și retragerea produselor.
În cazul Rewe România SRL (Penny Market)au fost aplicate sancțiuni de 80.000 de lei pentru ambalaje deteriorate, produse cu exces de gheață în pungi, fructe și legume depreciate, depozitare pe paviment și lipsa produsului singular la raft. Vitrinele neconforme au fost închise temporar.
Și la Lidl România a fost dispusă o amendă de 15.000 de lei pentru nereguli precum testere de parfumuri și rujuri fără data deschiderii afișată, fructe și legume depreciate, depozitare necorespunzătoare și diferențe de preț. A fost dispusă oprirea temporară a 12 vitrine.
De asemenea, la Kaufland România SRL au fost date sancțiuni de 80.000 de lei pentru rafturi și vitrine neigienizate, fructe și legume depreciate, precum și utilizarea unor ustensile industriale în zona Gastro-Rotiserie. Trei vitrine au fost închise temporar.
Lucrurile au stat ceva mai bine la Selgros Cash & Carry SRL, unde s-au găsit însă diferențe de preț între produsul singular și pachetele promoționale 5+1, fiind dispuse măsuri corective.
Acțiunile CJPC Constanța au vizat protejarea consumatorilor și asigurarea respectării normelor de igienă și siguranță alimentară.