Ce ar trebui să-i motiveze pe copii să vină la şcoală. Explicațiile Ministrului Educației

Întrebat, vineri, în enisiunea ”Viitor pentru România”, de la Prima News, care ar fi metodele prin care se poate reduce rata abandonului şcolar , ministrul Educaţiei şi Cercetării a răspuns că în luna mai va face un„ diagnostic” al sistemului de educaţiei şi va propune soluţii pentru problemele identificate. El subliniază însă că schimbarea actualelor metode folosite în sistemul de educaţie este de natură a-i face pe elevi să fie mai interesaţi de a merge şcoală.

„Sunt multe soluţii, nu vreau acum să mă apuc într-un termen atât de scurt să abordez o temă… voi face în luna mai acest diagnostic, voi veni cu propuneri concrete, dar o temă fundamentală pentru a-i ţine pe copii în şcoală este, de exemplu, şi la nivel de gimnaziu, ceea ce încercăm să facem la nivel de liceu, şi anume discipline relevante, să nu-i transformăm în hamalii propriilor discipline şi propriilor ore, conţinuturi aerisite şi atractive, manuale relevante, metode de predare stimulative şi atunci îi ţii pe copii în clase şi treptat se schimbă rolul pe care-l are profesorul în societate, inclusiv prin salarizare şi prin susţinerea financiară, ca să revenim la ceea ce ştim de fapt că funcţionează, şi anume că educaţia, nu altceva, educaţia este calea principală, calea regală, dacă vreţi mai metaforic, pentru succesul social”, a declarat Daniel David, la Prima News.

Acesta precizează că în învăţământul liceal nivelul analfabetismului funcţional este „mult mai ridicat şi mai periculos” decât în ciclul gimnazial sau în învăţământul primar.

Sursa: www.stiripesurse.ro

VIDEO Marcel Ciolacu a răbufnit în scandalul numirii politicienilor în CA: ‘Ne asumăm întregul guvern o tâmpenie făcută de alt guvern și alt ministru’

Premierul Canadei, atac usturător la adresa lui Trump: ‘Nu ne puteți lua țara – și nu ne puteți lua jocul’