Una peste alta, românii par să își fi pierdut interesul față de băuturile carbogazoase, potrivit celor mai recente date raportate de Coca-Cola. Compania, lider pe piața băuturilor răcoritoare, a anunțat o scădere de 2,5% a vânzărilor în România în ultimul an.
„Volumele din România au fost influenţate de mediul economic plin de provocări după ce a fost introdusă taxa pe zahăr în ianuarie, lansarea Sistemului Garanţie-Returnare în noiembrie 2023 şi creşterea TVA în 2023”, se arată în ultimul raport al Coca-Cola HBC.
Se duce-n cap trademark-ul Coca Cola?
În raportul său pentru anul 2024, compania a dezvăluit că vânzările de băuturi carbogazoase din portofoliu au înregistrat o scădere moderată de 4-6%, în timp ce segmentul băuturilor carbonatate a avut o creștere ușoară de până la 4%. De asemenea, vânzările de energizante au scăzut cu un procentaj cuprins între 10 și 15%, conform Ziarul Financiar.
Cornel Cărmizaru, directorul general al companiei, a detaliat pentru sursa citată, într-o expunere video, motivele pentru care consumul de băuturi carbogazoase a scăzut în rândul clienților. Acesta a subliniat că, în ultimii ani, piața băuturilor răcoritoare din România s-a confruntat cu dificultăți semnificative, printre care inflația, majorarea TVA-ului, introducerea taxei pe zahăr și reglementările stricte privind băuturile energizante.