Grupul spaniol Globalia este acţionarul majoritar al Air Europa, care operează zboruri în Spania, dar şi între Madrid şi mari oraşe din Europa şi America Latină.
„Am avut o întâlnire cu Air Europa”, a declarat Smith într-un interviu acordat Reuters, confirmând pentru prima dată interesul Air France-KLM în achiziţionarea unei participaţii. El nu a oferit detalii suplimentare privind natura discuţiilor şi mărimea participaţiei.
În noiembrie, operatorul aerian franco-olandez anunţa că discuţiile privind cooperarea comercială cu Air Europa sunt în desfăşurare, în cadrul alianţei SkyTeam, dar nu comentează achiziţionarea unei participaţii în compania aeriană spaniolă.
Unii analişti evaluează Air Europa la aproximativ un miliard de euro. Prin vânzarea de acţiuni, compania vrea să obţină fonduri pentru a achita Guvernului împrumuturile de 475 milioane de euro primite în timpul pandemiei.
Şi Lufthansa, cea mai mare companie aeriană europeană, este interesată de achiziţionarea unei participaţii minoritare.
O eventuală tranzacţie ae reprezenta următoarea fază a eforturilor de consolidare din sectorul aerian european, necesară, spun directorii generali, pentru a concura cu rivalele din SUA şi Orientul Mijlociu.
Anul trecut, IAG (proprietarul British Airways) a renunţat la planul de preluare completă a Air Europa, după ce autorităţile europene de reglementare au spus că remediile oferite de IAG nu sunt suficiente. IAG deţine o participaţie de 20% la operatorul aerian spaniol.
De asemenea, Smith a declarat că Air France-KLM încă este interesată de privatizarea companiei portugheze de stat TAP, dar aşteaptă decizia autorităţilor de la Lisabona.
Lufthansa şi IAG sunt de asemenea interesate de privatizarea companiei aeriene TAP, care ar urma să aibă loc în acest an.