”După 7 ani şi jumătate de contract care stipulează 3 ani de execuţie, dacă judecăm după ce vedem în teren, în câteva săptămâni ar trebui să avem primul tren care trece prin tunelul Bătuţa (Bata). În sfârşit vom avea trafic deschis pe varianta de viteză de vreo 13 kilometri dintre Bârzava şi Vărădia, parte din lotul 2B Ilteu-Bârzava, unul din cele patru tronsoane ale Coridorului Feroviar Rin-Dunăre dintre Simeria şi KM 614”, anunţă, miercuri seară, Asociaţia Pro Infrastrcutură, într-o postare pe Favebook.
Apecialiştii acesteia afirmă, însă, că se va circula încet în zonă.
”Nu vă ţineţi strâns pălăria, totuşi: la început se va merge încet, mai ales pe poduri. Aşa s-a întâmplat în zona Conop unde, într-un răspuns emis către noi în august 2024, CFR SA ne-a confirmat că viteza creşte de la 70 km/h la 120 km/h după atingerea tonajului de stabilizare dinamică (etapă realizată doar prin circulaţia trenurilor) şi efectuarea ultimului buraj”, au mai transmis reprezentanţii asociaţiei.
Aceştia ecplică faptul că în caietul de sarcini este stipulată reglementarea conform căreia stabilizarea dinamică pe podurile peste Mureş nu se poate face cu utilaj specializat, ci doar prin circulaţie.
”CFR SA estima în august 2024 că la Conop viteza proiectată de 160 km/h va fi atinsă acum, în aprilie 2025, după efectuarea tuturor testelor la instalaţia de semnalizare şi punerea acesteia în funcţiune. Astfel, procedurile similare vor împinge cel mai devreme în 2026 atingerea vitezei maxime de 160 km/h pe toată distanţa dintre Bârzava şi Vărădia”, au mai transmis reprezentanţii Pro Infrastructură.
Potrivit acestora, recepţia, inclusiv a sistemului de semnalizare/centralizare ERTMS, probabil că va mai dura, spre 6 ani de întârziere.
”Sunt înfiorătoare aceste tergiversări ale blocajelor de pe infrastructura feroviară despre care vă relatăm de ani de zile, timp în care călătorii sunt alungaţi de pe calea ferată”, se mai arată în postare.