Veniturile Grupului Revolut au crescut în 2024 cu 72% la 3,7 miliarde de euro. În România, baza de clienţi a ajuns la aproape 4,3 milioane de clienţi la finele anului trecut

Veniturile Grupului Revolut au crescut cu 72% în anul 2024, la 3,7 miliarde de euro (3,1 miliarde lire sterline), faţă de 2,1 miliarde euro (1,8 miliarde lire sterline) în 2023, pe fondul unei evoluţii pozitive a tuturor liniilor generatoare de venituri. Profitul net a fost de 934 milioane euro (790 milioane lire sterline), cu o marjă de profit de 26% (faţă de 19% în 2023). În România, baza de clienţi a ajuns la aproape 4,3 milioane de clienţi la finele anului trecut (mai mare cu 28% faţă de 2023).

”Veniturile grupului au crescut cu 72% până la 3,7 miliarde euro (3,1 miliarde lire sterline), de la 2,1 miliarde euro (1,8 miliarde lire sterline) în 2023, pe fondul creşterii bazei de clienţi şi ca urmare a accelerării utilizării aplicaţiei de către aceştia”, arată raportul grupului.

Creşteri importante au fost înregistrate pentru toate segmentele generatoare de venit.

Plăţile cu cardurile au crescut cu 43% comparativ cu anul anterior, până la 820 milioane euro (694 milioane lire sterline). Veniturile din tranzacţionare au crescut cu 298% până la 598 milioane euro (506 miliaone lire sterline) de la 146 milioane euro (127 milioane lire sterline).

Veniturile din schimburi valutare au crescut cu 58% la 499 milioane euro (422 milioane lire sterline) de la 307 milioane euro (267 milioane lire sterline).

Veniturile din abonamente (planuri cu plată) au ajuns la 500 milioane euro (423 milioane lire sterline), cu o creştere de 74% faţă de 2023, de la 280 milioane euro (244 milioane lire sterline), susţinută de introducerea în aplicaţie a altor abonamente de la parteneri.

Depozitele totale ale clienţilor au crescut până la 36 miliarde euro (30 miliarde lire sterline), de la 21 miliarde euro (18 miliarde lire sterline) în 2023, în principal ca urmare a creşterii fondurilor depozitate de clienţi şi a diversificării produselor de economisire (inclusiv cele implementate cu parteneri externi, Fondurile flexibile de investiţii sau fonduri de piaţă monetară – MMF).

Revolut deţine 62% dintre active în numerar şi echivalente de numerar. Simultan, portofoliul de creditare a crescut la nivelul anului trecut cu 86% faţă de 2023, la 1,2 miliarde euro (979 milioane lire sterline).

Veniturile din dobânzi au crescut cu 58% faţă de anul trecut, la 934 milioane euro (790 milioane lire sterline), faţă de 575 milioane euro (500 milioane lire sterline) în 2023, pe fondul creşterii depozitelor clienţilor şi al intensificării creditării.

„2024 a fost un an remarcabil pentru Revolut. Am văzut cum numărul clienţilor a crescut accelerat, adăugând aproape 15 milioane de utilizatori noi la nivel global, în timp ce clienţii au continuat să utilizeze şi mai des produsele noastre oferite prin aplicaţia retail şi Revolut Business. Facem paşi importanţi pentru a atinge borna de 100 de milioane de clienţi activi zilnic, în timp ce ne extindem amprenta în 100 de ţări şi continuăm să creştem susţinut în Regatul Unit, Europa, dar şi pe pieţele de expansiune”, a declarat Nik Storonsky, CEO Revolut.

În România, depozitele clienţilor şi ale companiilor care folosesc Revolut Business ca un cont bancar principal au atins valoarea de 1,2 miliarde euro (1 mld. lire sterline) la 31 decembrie 2024 (+56% în 2024 faţă de 2023).

Portofoliul de credite oferite de Revolut în piaţa locală a progresat cu 88% în 2024 faţă de 2023, în timp ce numărul clienţilor cărora li s-au acordat credite de nevoi personale a crescut cu 41% faţă de anul anterior.

Compania a marcat al patrulea an consecutiv pe profit. Profitul înainte de taxe şi impozite a fost de 1,3 miliarde euro (1,1 miliarde lire sterline). Profitul net a crescut la 934 milioane euro (790 milioane lire sterline), de la 395 milioane euro (344 milioane lire sterline) în 2023. Marja netă de profit s-a situat la 26%, reflectând un model de business durabil.

Revolut a adăugat aproape 15 milioane de clienţi noi la nivel global în 2024, ajungând la o bază de clienţi de 52,5 milioane clienţi la finalul anului (+38% faţă de 2023).

La 31 decembrie 2024, Revolut avea în România aproape 4,3 milioane de clienţi retail, o bază de clienţi în creştere cu 28% faţă de anul trecut. Baza de clienţi plătitori de abonamente a progresat de asemenea, cu 18% faţă de 2023, pe piaţa locală. Cea mai solidă creştere a fost înregistrată de Revolut Business, cu 116% mai mulţi clienţi în România, în 2024, dovedind atractivitatea şi popularitatea în creştere în rândul antreprenorilor şi companiilor din România.

 În Europa, Revolut a continuat să crească şi este, în prezent, cea mai descarcată aplicaţie financiară în 19 pieţe, inclusiv România, şi figurează în top 3 în aceeaşi secţiune, în 26 de ţări europene. 

Volumul total al tranzacţiilor a crescut cu 52% în 2024 faţă de 2023, apropiindu-se de 1 trilion de lire sterline (1,2 trilioane euro). În România, volumul total al tranzacţiilor cu cardurile (fizice şi virtuale) a crescut cu 54%, până la aproape 9,96 miliarde euro (8,3 miliarde lire sterline).

Rata lunară a clienţilor activi a crescut cu 42% la nivel global, în 2024 faţă de 2023, şi cu 23% în România.

Revolut Business a avut de asemenea un an de creştere susţinută, cu o rată lunară a companiilor active în creştere cu 56%. Astfel, veniturile totale generate de acest segment de business au ajuns la 547 milioane euro (463 milioane lire sterline), reprezentând 15% din veniturile consolidate ale grupului.

În ciuda creşterii accelerate, rata de adopţie a Revolut rămâne în jurul valorii de 15% în pieţele cheie, raportat la populaţia adultă, ceea ce indică un potenţial important de sporire a prezenţei în aceste ţări. În România, rata de adopţie s-a ridicat la 25% din populaţia de peste 6 ani, cu valori mai ridicate în oraşele mari şi în zonele turistice. De exemplu, în Bucureşti şi Constanţa, Revolut are o rată de adopţie de 44% şi, respectiv, 30%. În regiunea CEE, din care face parte şi România, rata de adopţie este de 22%.

Revolut a făcut paşi importanţi înainte pentru a dezvolta servicii bancare precum lansarea IBAN-urilor proprii în 7 ţări europene, inclusiv România, care contribuie la consolidarea ofertei de cont bancar principal.

Accesul la produsele de tranzacţionare şi de economisire a fost extins către clienţii din 30 de ţări, conducând la atragerea de depozite care au totalizat 11,8 miliarde euro (9,8 miliarde lire sterline) de la lansarea acestor produse; a fost lansată platforma Revolut X pentru tranzacţionarea de criptomonede, au fost adăugate în portofoliul de produse obligaţiunile corporate şi guvernamentale şi planurile europene de investiţii, a fost lansată versiunea de sine stătătoare a aplicaţiei Revolut Invest şi a fost obţinută aprobarea pentru licenţa bancară în Regatul Unit.

Revolut are ca obiectiv în 2025 să continue să crească şi să îşi extindă amprenta globală.

”Lansări bancare în 2025: Lansarea formală a serviciilor bancare în Regatul Unit şi startul operaţiunilor în Mexic. Obţinerea de licenţe şi intrarea pe pieţe noi: Menţinerea celor 10 licenţe globale obţinute, scalarea pe piaţa nou lansată, Brazilia, pregătirea lansării din India (după obţinerea recentă a licenţei PPI), identificarea de noi oportunităţi pe continentele americane şi în Asia-Pacific”, menţionează grupul.

Un alt obiectiv pentru acest an este continuarea strategiei de creştere cu scopul de a atinge borna de 100 de milioane de clienţi activi zilnic în 100 de pieţe.

 

 

O nouă zi de omagiere a Papei Francisc, după ce Bazilica Sfântul Petru a rămas deschisă aproape toată noaptea pentru a face faţă afluxului de credincioşi

Cushman & Wakefield Echinox: Până în 2027, Bucureştiul ar putea avea aproximativ 1.000 de camere de hotel noi