„Vrem (…) să schimbăm instinctul antreprenorului, ca primul lui gând să nu mai fie la bancă, primul lui gând să fie către bursă. Avem mecanisme care funcţionează conform standardului internaţional. Sunt foarte mulţi bani pe piaţa de capital, asta trebuie să afle, miliarde de euro numai dacă ne gândim la fondurile de pensii. Soluţii sunt foarte multe pe piaţa de capital. Avem nevoie de companii puternice şi băncile au nevoie de companii puternice, bine capitalizate, iar aceste lucruri se pot întâmpla doar pe Bursa de Valori Bucureşti. Ne-am demonstrat capacitatea cu listări istorice, trebuie doar ca dumneavoastră să fiţi mult, mult mai hotărâţi în a descoperi această direcţie. Cu BVB Arena încercăm să vă accelerăm această descoperire”, a transmis Tănase, la evenimentul de lansare a cărţii „BVB Arena: 15 companii pentru creşterea economiei româneşti şi poveştile lor de succes”.
Prezent la eveniment, preşedintele Consiliului de Administraţie al BVB, Radu Hanga, a subliniat că a şaptea ediţie a programului BVB Arena a ajuns la final, iar rolul bursei nu trebuie limitat doar la acces la capital.
„Este finalul celei de-a şaptea ediţii a programului BVB Arena, care s-a născut numindu-se ‘Made in România’. Aş vrea să vă felicit pe cei care aţi avut încrederea să intraţi în acest program! Felicitări speciale pentru cei care apăreţi în cartea aceasta, care marchează închiderea celei de-a şaptea ediţii, şi suntem bucuroşi că am contribuit şi noi la ea! Până la urmă, este o mărturie a rezilienţei şi viziunii antreprenorilor români, o sursă de inspiraţie pentru generaţiile viitoare de lideri în business – şi asta fac cumva liderii în business: să pară ca fiind ceva special. Până la urmă sunt nişte oameni obişnuiţi, care au o idee şi pe care încearcă să o construiască şi un simbol al drumului spre succes. Cred că succesul ni-l definim fiecare în parte şi cred că voi, fiecare companie, v-aţi definit ceea ce vreţi să însemne succesul pentru voi. Noi vă dorim ca toate visele voastre legate de viitor să se împlinească! Rolul nostru ca bursă este să vă conectăm, să conectăm ideile pe care voi le puneţi pe masă, să încercăm să identificăm căile prin care noi, ca bursă, vă putem ajuta să vă atingeţi obiectivele şi noi când vorbim despre asta evităm să ne limităm doar la acces la capital. Adică, chiar dacă bursa e în general asociată cu ideea de acces la capital cred că noi, ca şi scenă, putem să oferim mult mai multe lucruri companiilor care vin către noi: poziţionare, comunicare, o platformă de creştere, un partener pentru voi”, a subliniat Hanga.
La rândul său, Adrian Tănase a precizat că vor fi o serie de modificări în programul BVB Arena la viitoarea ediţie.
„Am făcut şi nişte schimbări în BVB Arena pe care aş vrea să vi le descriu foarte pe scurt. Două mari schimbări vor reintra începând cu această ediţie, a opta, vor reintra în acest program automat toate companiile care au fost istoric semifinaliste cu excepţia celor care au fost finaliste în ultimii 3 ani. Vrem să nu scăpăm pe drum companii foarte bune care trebuie să facă parte din acest program doar din cauza faptului că au omis o nominalizare, şi acest mecanism va permanentiza cred de acum încolo. Şi 2), bineînţeles vrem ca acest program să fie dinamic şi să fie interesant pentru antreprenor. Asta-i foarte, foarte, foarte important, atât pentru noi, cât şi pentru partenerii noştri. O să înlocuim aceste workshop-uri pe care le organizam până acum pentru care nu am văzut foarte mare interes – nu ştim de ce încă, va trebui să ne gândim cum vor trebui organizate ele pe viitor – o să le locuim cu nişte evenimente de networking care se vor numi BVB Arena Meet Up 3D. Ne vom întâlni într-un format tridimensional bineînţeles, dar 3D vine de la dinner, drinks and dilling, (…) şi vom face aceste BVB Arena Meet Up 3D ca fiind nişte evenimente de networking pe care le vom organiza în Bucureşti, cât şi în regiuni. Acestea ar fi cele mai importante două schimbări”, a subliniat directorul general al BVB.
Acesta a adăugat că aşteaptă propuneri pentru viitoarea ediţie şi de la reprezentanţii companiilor aflaţi la eveniment.
„Bineînţeles că suntem deschişi şi la alte idei. Vrem să promovăm această platformă, care va fi un open platform, atât faţă de parteneri noştri strategici, partenerii pe care îi avem în program, dar suntem foarte deschişi şi la alte idei pe care le putem primi din partea dumneavoastră. Este un program al comunităţii, nu este un program al bursei şi vrem să rămână un program al comunităţii pieţei de capital”, a subliniat Adrian Tănase.
Luni a avut loc evenimentul de lansare a cărţii „BVB Arena: 15 companii pentru creşterea economiei româneşti şi poveştile lor de succes”, care marchează încheierea ediţiei curente a programului BVB Arena. În acelaşi timp, începe o nouă ediţie, BVB Arena 2025, cu cea dintâi etapă, de nominalizare a companiilor.