Airbus, cel mai mare producător de avioane din lume, a raportat rezultate peste aşteptări pentru primul trimestru al anului 2025, reafirmându-şi totodată obiectivele financiare pentru întregul an, în pofida incertitudinilor generate de escaladarea războiului tarifar global, transmite Reuters.
Profitul operaţional ajustat al companiei a crescut cu 8%, ajungând la 624 milioane de euro, iar veniturile au avansat cu 6%, până la 13,54 miliarde de euro.
Evoluţia a fost susţinută în special de divizia de apărare, care a compensat livrările mai slabe de aeronave comerciale. Analiştii estimaseră în medie un profit operaţional ajustat de 602 milioane de euro şi venituri de 12,95 miliarde, potrivit datelor de consens compilate de companie. Airbus a consumat, de asemenea, semnificativ mai puţin numerar decât se anticipa.
Producătorul european şi-a menţinut prognoza de a livra 820 de aeronave în 2025, în creştere faţă de cele 766 livrate anul trecut, însă a avertizat că aceste livrări vor fi, din nou, concentrate în a doua jumătate a anului, din cauza problemelor din lanţul de aprovizionare.
Luni, Airbus a finalizat un acord pentru preluarea unor fabrici ale furnizorului american Spirit AeroSystems, aflat în dificultate, dar a avertizat că problemele acestuia continuă să afecteze ritmul de producţie pentru modelele A320 şi A350.
Cu toate acestea, Airbus nu şi-a modificat estimările industriale şi a păstrat prognoza financiară pentru 2025, care include un profit operaţional ajustat de 7 miliarde de euro.
CEO-ul Airbus, Guillaume Faury, a cerut revenirea rapidă la tratatul internaţional semnat în 1979 de 33 de naţiuni, care a permis timp de decenii comerţul fără taxe vamale în industria aeronautică.
Declaraţia vine pe fondul impunerii de către administraţia Trump a unor tarife comerciale extinse, care ar putea afecta serios industria.
Faury a precizat că Airbus nu a fost până acum afectat direct de tarifele dintre SUA şi China, în ciuda faptului că are o linie de asamblare în apropiere de Beijing. El a subliniat că Airbus nu va acoperi costurile tarifelor pentru companiile aeriene americane care primesc aeronave livrate direct din Europa, în locul fabricii din Alabama.
Directorul Delta Air Lines, Ed Bastian, a declarat recent că ar putea amâna livrările de avioane pentru a evita plata acestor tarife.
În ceea ce priveşte segmentul de apărare, Airbus a raportat progrese în discuţiile privind viitorul modelului militar A400M, aflat anterior în impas din cauza întârzierilor, anulărilor parţiale şi exporturilor lente. Compania a anunţat totodată cheltuieli suplimentare de 105 milioane de euro asociate restructurării diviziei de Apărare şi Spaţiu.