Confruntarea istorică a candidaţilor la primul tur al alegerilor prezidenţiale, organizată de Televiziunea Română marţi, 29 aprilie, la Palatul Cotroceni, a plasat TVR în fruntea celor mai urmărite televiziuni din România. Un milion de telespectatori au vizionat cel puţin un minut din dezbaterea de pe TVR1.
Televiziunea publică a reunit 10 dintre candidaţii la fotoliul de la Cotroceni într-un maraton jurnalistic de excepţie, de peste trei ore, moderat de jurnaliştii Marian Voicu şi Ramona Avramescu sub genericul „Un preşedinte pentru România”. Evenimentul a beneficiat de o amplă acoperire media, fiind preluat de numeroase televiziuni naţionale: PRO TV, Antena 3 CNN, Digi 24, EuroNews, Prima News, România TV, Realitatea Plus, B1 TV, Metropola TV, precum şi pe platformele online ale Radio România, Hotnews şi Adevărul.
Potrivit TVR, aproape 1.300.000 de telespectatori au urmărit producţia Televiziunii Române pe toate posturile care au preluat emisia TVR, pe segmentul Naţional 18+, între orele 19.30-22.53 (8,9% rating şi 22,6% share), dintre care aproximativ o treime (440.000) au ales canalele TVR 1 şi TVR INFO. În acelaşi interval, pe targetul Urban 18+, televiziunile care au difuzat confruntarea candidaţilor organizată de televiziunea publică înregistrau, cumulat, un rating de 10,6% şi o cotă de piaţă de 27,6%.
TVR 1 s-a clasat în top 5 în rândul televiziunilor, marţi, 29 aprilie, în intervalul de transmisie a dezbaterii, atât pe targetul Naţional 18+, cât şi pe segmentul Urban 18+, aproape 1.000.000 de telespectatori vizionând cel puţin un minut din confruntarea candidaţilor la preşedinţia României. Cel mai urmărit moment al dezbaterii a fost înregistrat la TVR 1 la ora 22.21, când aproape 500.000 de telespectatori urmăreau „Un preşedinte pentru România” (target Naţional 18+).
Posturile televiziunii publice, TVR 1 şi TVR INFO au înregistrat un rating cumulat de 3,7% şi o cotă de piaţă de 9,7 procente pe targetul Urban 18+. Totodată, 440.000 de telespectatori au urmărit, în medie, în fiecare minut, dezbaterea, la TVR 1 şi TVR INFO, marţi, 29 aprilie, în intervalul orar 19.30 – 22.53 (3% rating şi 7,7% share, cumulat pe ambele staţii, la nivel Naţional 18+).
Dezbaterea TVR a fost urmărită cu interes şi în mediul online unde a înregistrat aproape 467.000 de vizualizări în social media (Facebook şi Youtube) şi peste 2 milioane de vizualizări pe site-urile TVR şi ale altor organizaţii care au solicitat preluarea semnalului. Dintre acestea, aproape 30.000 de persoane au urmărit confruntarea candidaţilor pe platforma TVR+.
Dezbaterea organizată de TVR s-a desfăşurat într-un cadru simbolic – Sala Unirii de la Palatul Cotroceni, locul de muncă al viitorului preşedinte. La eveniment au participat jurnalişti TVR, reprezentanţi ai organizaţiilor media care au solicitat preluarea transmisiunii şi prezenţa la dezbatere, dar şi personalităţi marcante din cultură, sport, mediul academic, medicină, antreprenoriat şi societate civilă. Prin prezenţa acestor personalităţi, precum şi prin alocuţiunea Preşedintelui Director General al SRTv, Dan-Cristian Turturică, Televiziunea Română a subliniat responsabilitatea pe care candidaţii la Preşedinţia României o angajează, prin declaraţiile şi poziţiile adoptate, în faţa întregului electorat român.
„Succesul dezbaterii «Un preşedinte pentru România» confirmă misiunea fundamentală a Televiziunii Române de a fi un pilon al democraţiei româneşti. Prin organizarea acestui eveniment de anvergură naţională într-un cadru simbolic pentru statul român, am demonstrat angajamentul TVR faţă de informarea corectă şi imparţială a publicului în momente decisive pentru viitorul ţării. Audienţa record înregistrată reprezintă o validare a eforturilor noastre de a oferi un spaţiu de dialog constructiv, unde toate vocile politice semnificative pot fi auzite. Mulţumim tuturor partenerilor media care au contribuit la amplificarea acestui mesaj democratic şi cetăţenilor care au ales să fie martori la acest moment definitoriu pentru societatea românească”, a declarat preşedinte-director gGeneral al SRTv, Dan-Cristian Turturică.
Producţia TVR a beneficiat de interpretare în limbaj mimico-gestual, asigurând accesibilitatea pentru persoanele cu deficienţe de auz.