Este vorba despre călătorii repetate în perioada 2015-2021 la Doha, plătite integral de către autorităţile din Qatar, în timp ce acest funcţionar de rang înalt negocia un acord aerian major între Uniunea Europeană (UE) şi emirat.
Acest acord privind un ”cer deschis” a deschis larg uşa pieţei europene companiei Qatar Airways.
Unele dintre deplasările estonului au avut loc în familie sau în cadru privat – incluzând sesiuni de ”shopping”, potrivit unor dezvăluiri de presă.
Scandalul – care face în prezent obiectul a două anchete, una disciplinară internă şi una judiciară externă – a determinat Parchetul European (EPPO) să deschidă o instrucţie în noiembrie.
Henrik Hololei, contactat de AFP, nu a răspuns.
Fostul director general al Transporturilor, în prezent în vârstă de 55 de ani, a plecat din funcţie în 2023, după primele dezvăluiri.
El ocupă de atunci un post de consilier politic, considerat mai puţin strategic.
Procedura în curs ar putea conduce la diverse sancţiuni, de la un avertisment oficial şi până la o revocare pur şi simplu, potrivit regulamentelor Comisiei.