RetuRO lansează un avertisment asupra tentativelor de fraudă în Sistemul de Garanție-Returnare: 11 comercianți sunt vizați

„Este vorba despre 11 comercianţi contractaţi, pentru care există suspiciuni rezonabile de comportament neconform. Aceştia reprezintă mai puţin de 0,03% din cei aproximativ 40.000 de comercianţi cu care RetuRO are relaţii contractuale – un indiciu clar că situaţia este izolată şi nu afectează funcţionarea sistemului la scară largă. În urma constatărilor, RetuRO a declanşat verificări suplimentare în conformitate cu procedurile interne şi a sesizat autorităţile competente pentru a investiga aceste cazuri. De asemenea, în cadrul mecanismului de reconciliere desfăşurat periodic cu toţi comercianţii parteneri, au fost solicitate clarificări punctuale din partea acestor companii, iar echipele RetuRO au efectuat verificări dedicate pentru stabilirea situaţiei reale”, se precizează într-un comunicat al administratorului SGR.

În prezent, compania analizează toate datele şi documentele disponibile – atât cele transmise de comercianţi, cât şi cele rezultate din verificările interne – în vederea stabilirii tratamentului aplicabil fiecărui caz şi a eventualelor măsuri necesare. Fiecare comerciant va fi informat individual imediat ce verificările vor fi finalizate.

Amânarea plăţilor aferente garanţiilor

Până la clarificarea situaţiei, RetuRO a decis amânarea plăţilor aferente garanţiilor conform prevederilor aplicabile. Unele măsuri vor depinde şi de modul în care vor fi soluţionate sesizările transmise autorităţilor sau, după caz, instanţelor competente.

„Fiecare caz este tratat cu maximă seriozitate, printr-o analiză riguroasă a documentelor operaţionale, a datelor din sistem, a raportărilor financiare şi a informaţiilor furnizate de comercianţi. Acest proces are ca obiectiv luarea unor decizii corecte, echilibrate şi legal fundamentate, reflectând un tratament echitabil pentru toate părţile implicate. Acurateţea datelor şi menţinerea integrităţii Sistemului de Garanţie-Returnare sunt esenţiale pentru RetuRO. Compania va continua să depună toate eforturile şi să adopte măsuri ferme pentru a asigura stabilitatea şi funcţionarea corectă a SGR pe termen lung, în beneficiul tuturor actorilor implicaţi şi al publicului larg”, se mai arată în comunicat.

Potrivit datelor publicate la sfârşitul lunii trecute, de la începutul acestui an, numărul ambalajelor returnate de către consumatori prin Sistemul Garanţie-Returnare (SGR) a fost de 1,06 miliarde.

RetuRO Sistem Garanţie Returnare S.A. este o companie ce funcţionează pe principiul „non profit”, creată de un consorţiu de trei acţionari privaţi: Asociaţia Berarii României pentru Mediu (30%), Asociaţia Producătorilor de Băuturi Răcoritoare pentru Sustenabilitate (30%) şi Asociaţia Retailerilor pentru Mediu (20%) şi un acţionar public, statul român, prin autoritatea centrală de mediu, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (20%).

Compania funcţionează cu finanţare exclusiv privată şi are rolul de a asigura transparenţa asupra cantităţilor de ambalaje pentru băuturi puse pe piaţă şi returnate de consumatori.

Sursa: www.stiripesurse.ro

FOTO Se modernizează un drum spectaculos din România: Este într-o zonă frecventată de români

Atenție la conținutul fals sau generat cu AI de pe platformele online! ANCOM cere raportări urgente